Raport powstał w oparciu o analizę ponad 220 tys. wpisów dotyczących producentów sprzętu radiowo-telewizyjnego. Najczęściej w komentarzach pojawiała się marka Samsung (prawie 64 tys. wzmianek). Nieco mniej pisano o Sony (ponad 53 tys.) i LG (ponad 35,5 tys.).

– W dyskusjach dużo jest porównywania konkretnych produktów, a mniej rozmów o markach jako takich – komentuje Norbert Kilen z agencji marketingu interaktywnego Think Kong, współtwórca raportu. – Zależność między wizerunkiem marki, a postrzeganiem produktu nie jest wcale oczywista.

Wśród opinii analizowanych w raporcie średnio 25 proc. jest zdecydowanie negatywnych. Najgorzej wypadł Pioneer (prawie 2,5 tys., czyli 27 proc. niepochlebnych wpisów). Najmniej negatywnych ocen – 18 proc. (prawie 1,8 tys.) – zebrała marka JVC. Samsung miał najwięcej komentarzy pozytywnych (47,8 tys.).

Autorzy badania sprawdzili też jak internauci oceniają cechy produktów 8 najpopularniejszych marek: cenę, jakość, estetykę, obraz, dźwięk i obsługę. W tym zestawieniu wyróżnia się m.in. Sharp (wysoka ocena możliwości i obsługi), Pioneer (estetyka) oraz JVC i Samsung (wysoka ocena możliwości).