Kolejny rok spadków Media Marktu i Saturna w Polsce
Sprzedaż Media Saturn w naszym kraju zmniejszyła się kolejny rok z rzędu. W 2011 r. przychody obu sieci osiągnęły równowartość 869 mln euro netto.
Dla porównania w 2010 r. Media Markt i Saturn sprzedały towary i usługi za 917 mln euro netto (spadek wyniósł więc 5,2 proc.), a w 2009 r. – za 955 mln euro. W ubiegłym roku liczba hal powiększyła się do 61, po otwarciu Media Marktu w Zamościu i Saturna w Szczecinie.
Na minusie zakończył ub. rok cały holding Media Saturn. Globalne przychody wyniosły 20,6 mld euro, o 1 proc. mniej niż w 2010 r. W walutach lokalnych spadek wyniósł 4 proc. Zysk operacyjny skurczył się bardziej – o 13,4 proc. rok do roku i wyniósł 542 mln euro.
Podobne aktualności
Jedna trzecia klientów chce wypożyczać elektronikę
Konsumenci są zainteresowani korzystaniem z urządzeń w modelu usługowym.- wynika z badania.
Media Markt: niższa sprzedaż, wyższy zysk w Polsce
Polski rynek poszedł w dół w II kw. br. - informuje detalista.