Kolejny producent z branży wychodzi z Rosji
Nie ma możliwości kontynuacji biznesu.
Już ponad 1 tys. firm ograniczyło biznes w Rosji lub wycofało się z tego kraju.
Logitech zwija swój biznes w Rosji. Decyzję wyjaśnia „utrzymującym się niepewnym otoczeniem”. W marcu br., po ataku na Ukrainę, producent ogłosił wstrzymanie dostaw do Rosji. Teraz doszedł do wniosku, że nie ma możliwości kontynuacji działalności. Zamyka swoje moskiewskie biuro z dniem 1 września br.
Logitech otworzył oddział w Rosji w 2008 r. i przed wojną nieźle mu szło na tym rynku. W 2021 r. lokalna spółka zwiększyła sprzedaż o blisko 90 proc. r/r, do ok. 8 mln dol. (dla porównania cała korporacja miała globalnie 5,25 mld dol. przychodów). Przypuszcza się, że miejsce wycofującej się szwajcarsko – amerykańskiej firmy zajmą w Rosji chińskie marki.
Według listy prowadzonej przez Yale School of Management już ponad 1 tys. firm ograniczyło biznes w Rosji lub wycofało się z tego kraju.
Z Rosji wyszły w ostatnich miesiącach m.in. HP oraz Schneider Electric.
Podobne aktualności
Film z Gali CRN Polska
Zapraszamy do obejrzenia filmu z Gali CRN Polska, na której ogłosiliśmy Kodeks Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, po raz pierwszy mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu i wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024.
Gala CRN Polska w obiektywie
Z przyjemnością zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z wyjątkowej, historycznej Gali CRN Polska, na której po raz pierwszy mieliśmy zaszczyt wręczyć Certyfikaty Channel Master.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.