Logitech zwija swój biznes w Rosji. Decyzję wyjaśnia „utrzymującym się niepewnym otoczeniem”. W marcu br., po ataku na Ukrainę, producent ogłosił wstrzymanie dostaw do Rosji. Teraz doszedł do wniosku, że nie ma możliwości kontynuacji działalności. Zamyka swoje moskiewskie biuro z dniem 1 września br.

Logitech otworzył oddział w Rosji w 2008 r. i przed wojną nieźle mu szło na tym rynku. W 2021 r. lokalna spółka zwiększyła sprzedaż o blisko 90 proc. r/r, do ok. 8 mln dol. (dla porównania cała korporacja miała globalnie 5,25 mld dol. przychodów). Przypuszcza się, że miejsce wycofującej się szwajcarsko – amerykańskiej firmy zajmą w Rosji chińskie marki.

Według listy prowadzonej przez Yale School of Management już ponad 1 tys. firm ograniczyło biznes w Rosji lub wycofało się z tego kraju.

Z Rosji wyszły w ostatnich miesiącach m.in. HP oraz Schneider Electric.