Klienci zwracają sklepom nietrafione prezenty
37 proc. konsumentów jest przekonanych, że sklep musi przyjąć zwrot prezentu, który nie przypadł do gustu obdarowanemu – wynika z badania przeprowadzonego przez UOKiK.
Prezes Federacji Konsumentów, Michał Herde, przypomina, że zwrot towaru w zwykłym sklepie jest możliwy wtedy, gdy sprzedawca wyraził na to zgodę. Radzi konsumentom, by w takiej sytuacji poprosili handlowca o adnotację na odwrocie paragonu.
Według Newserii w Polsce nie prowadzono badań dotyczących kosztów, jakie sklepy ponoszą z powodu zwrotów towarów. W USA straty w handlu z tego tytułu sięgają rocznie 9 mld dol., w tym jedna trzecia w okresie przed i po świętach Bożego Narodzenia. To jednak ułamek procenta wartości sprzedaży detalicznej za oceanem (3,8 bln dol. w 2010 r.).
Podobne aktualności
Asus: ostrożna prognoza na II poł. br.
W I poł. br. tajwański producent miał przychody podobne jak w analogicznym okresie ub.r. W II poł. br. według firmy nadal trzeba liczyć się ze spowolnieniem w światowej gospodarce.