Klienci ufają komentarzom w Internecie
Wpływ na decyzje zakupowe konsumentów mają opinie Internautów z drugiego końca świata. Prawie połowa Polaków ufa komentarzom obcych osób na temat marek – wynika z raportu TNS DigitalLife. W przypadku elektroniki największa grupa zamieszcza swoje uwagi w sieci, bo – jak twierdzi – chce pomóc innym.
Według DigitalLife 58 proc. Polaków wierzy w informacje o produktach opublikowane w Internecie przez przyjaciół, a obcym komentarzom ufa 46 proc. Respondenci zapytani o to, dlaczego dzielą się swoimi uwagami w sieci, w przypadku sprzętu z kategorii „consumer electronics” odpowiadali najczęściej, że chcą pomóc (46 proc.) i podzielić się opinią (32 proc.). Stosunkowo niewielka grupa pisze z potrzeby pochwalenia marki (16 proc.), jeszcze mniej zamierza krytykować (9 proc.). Z ustaleń DigitalLife wynika, że internauci rzadziej wypowiadają się na temat produktów, które wymagają specjalistycznej wiedzy.
Podobne aktualności
Konsumenci oszczędzają na smart home, chcą niezawodnego internetu
U prawie połowy ankietowanych osłabł zapał do wdrażania nowych technologii i gadżetów do domu.
Jakiego Internetu chcą użytkownicy?
Wnioski z Cisco Broadband Survey 2023 dotyczą również Polaków.
146 polskich ISP opuściło rynek
Rynek dostawców internetu nadal jest bardzo rozdrobniony. Działa na nim 2,6 tys. przedsiębiorców.