Według Ceneo 22 proc. klientów chce wydać mniej na święta niż w zeszłym roku. Jeśli chodzi o prezenty, największa grupa planuje wydatek rzędu 101 – 350 zł (29 proc.) oraz 351 – 550 zł (25,2 proc.). Mniej popularne są najtańsze podarki, w cenie poniżej 100 zł (10,5 proc.) oraz droższe, za ponad 1 tys. zł. Zakupy w przedziale cenowym 1001 – 1200 zł zapowiada 3,8 proc. respondentów, 1201 – 1500 zł – 2,5 proc., a powyżej 1500 zł – 5,4 proc.

Popularnym miejscem robienia świątecznych zakupów są nadal tradycyjne sklepy. Najwięcej, bo 34 proc. badanych, po upominki wybierze się do supermarketów, a 31,5 proc. zamierza w tym roku kupować w sieci. Według Ceneo w okresie przedświątecznych sprawunków do Internetu przyciąga klientów możliwość szybkiego załatwienia zakupów oraz porównania ofert.