Klienci trzymają się za kieszeń
Większość kupujących wyda w tym roku na prezenty świąteczne mniej niż 550 zł - ustaliło Ceneo. Ok. 10 proc. deklaruje zakup podarków wartych więcej niż 1000 zł.
Według Ceneo 22 proc. klientów chce wydać mniej na święta niż w zeszłym roku. Jeśli chodzi o prezenty, największa grupa planuje wydatek rzędu 101 – 350 zł (29 proc.) oraz 351 – 550 zł (25,2 proc.). Mniej popularne są najtańsze podarki, w cenie poniżej 100 zł (10,5 proc.) oraz droższe, za ponad 1 tys. zł. Zakupy w przedziale cenowym 1001 – 1200 zł zapowiada 3,8 proc. respondentów, 1201 – 1500 zł – 2,5 proc., a powyżej 1500 zł – 5,4 proc.
Popularnym miejscem robienia świątecznych zakupów są nadal tradycyjne sklepy. Najwięcej, bo 34 proc. badanych, po upominki wybierze się do supermarketów, a 31,5 proc. zamierza w tym roku kupować w sieci. Według Ceneo w okresie przedświątecznych sprawunków do Internetu przyciąga klientów możliwość szybkiego załatwienia zakupów oraz porównania ofert.
Podobne aktualności
Ceneo poszło do sądu przeciwko Google’owi
Warszawski sąd zakazał faworyzowania przez koncern własnej porównywarki cen.
Apel do Euro-net, Media Saturn, Terg, Neonet, Morele, Allegro i Ceneo
"Zwiększony popyt może rodzić pokusę nieuzasadnionego podwyższania cen" - twierdzi prezes UOKiK zwracając się do największych detalistów.
Ranking e-sklepów Ceneo: Eukasa zdetronizowała eMag
Największa porównywarka cen ogłosiła nowy "Ranking Zaufanych Sklepów". Ciekawie wygląda jego zestawienie z zeszłym rokiem.