Z przytaczanego przez Monit24 raportu eCommerce 2011 wynika, że klientów kupujących w sieci interesuje przede wszystkim wygoda takiej formy zakupów – chcą załatwić sprawę szybko i bez problemów. Mianowicie najbardziej cenią sobie dostępność sklepu przez całą dobę (62 proc. respondentów), dostawę prosto do domu (57 proc.) i oszczędność czasu (57 proc.). Dopiero w dalszej kolejności za istotne uznano niższe ceny towarów (48 proc.) oraz ich większą dostępność (43 proc.). Rzadziej wymienianą zaletą zakupów online jest łatwe porównywanie ofert (41 proc.) i duża ilość informacji o produktach (34 proc.).

 

Odpowiedzi wskazują, że wygoda i oszczędność czasu są priorytetem dla klientów. Szukają oni przede wszystkim witryn niezawodnych i łatwo dostępnych. Odstraszają ich nie tylko strony, które w ogóle się nie wyświetlają. Skutecznie zniechęca do zakupów np. powoli ładujący się serwis. Według Monit24 użytkownik wchodzący na stronę potrafi ocenić jej wartość w ciągu 3 sekund. Jeśli witryna nie załaduje się w tym czasie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że internauta zrezygnuje i poszuka innego sklepu.