Kaspersky wszedł na rynek telefonii komórkowej
Dostawca cyberbepieczeństwa otworzył nowy biznes.

Kaspersky twierdzi, że eSIM-y uzupełniają jego ofertę cyberbezpieczeństwa.
Kaspersky wszedł na rynek telefonii mobilnej. Otworzył Kaspersky eSIM Store, który umożliwia dostęp do planów taryfowych lokalnych operatorów telefonii i Internetu w ponad 150 krajach i regionach. Pozwala również na zarządzanie taryfami.
Dostawca przytacza dane GSMA, według których produkcja urządzeń zgodnych z eSIM wzrosła dziesięciokrotnie w ciągu ostatnich 5 lat. Oczekuje się, że do 2028 r. połowa wszystkich połączeń mobilnych na świecie będzie korzystać z technologii eSIM.
Kaspersky eSIM Store został uruchomiony we współpracy z Bnesim, globalnym operatorem z centralą w Hong Kongu. Dostarcza on usługi eSIM od 2017 roku.
Według dostawcy sklep eSIM uzupełnia jego rozwiązania cyberbezpieczeństwa, takie jak VPN Secure Connection. „Pokrywają wszystkie nowoczesne potrzeby w zakresie łączności, zapewniając bezpieczną, bezproblemową łączność na całym świecie” – twierdzi firma.
Możliwe, że do wejścia w nową działalność skłoniły Kaspersky’ ego ograniczenia jego możliwości biznesowych na rozwiniętych rynkach. W ostatnich latach firma miała pod górkę zarówno wskutek urzędowych ograniczeń, tak jak w USA, niechęci części użytkowników wobec rozwiązań z rosyjskim rodowodem, czy też rekomendacji, tak jak w Polsce. Po rosyjskim ataku na Ukrainę w 2022 r. minister cyfryzacji wydał rekomendację, by nie stosować oprogramowania Kaspersky’ ego w podmiotach Krajowego Systemu Cyberbezpieczeństwa. Obecnie europejska centrala firmy znajduje się w Zurychu.
Co ciekawe, pomimo ograniczeń koncern zamknął 2024 rok wzrostem przychodów. Zwiększył sprzedaż o 11 proc., do 822 mln dol. Bilans pociągnął w górę segment B2B. Globalnie sprzedaż rozwiązań biznesowych zwiększyła się o 19 proc. r/r. Więcej Kaspersky’ ego kupowały zarówno duże przedsiębiorstwa (+21 proc.) jak i MŚP (+17 proc.).
Podobne aktualności
Rynek smartfonów spadł po 6 kwartałach wzrostu
Wygasa fala wymiany urządzeń kupionych w czasie pandemii, a popyt konsumencki jest słaby - wynika z danych.
Powstaną smartfony „made in Europe”
Nowe urządzania szykują dwie firmy. Mają wejść na rynek w IV kw. 2025 r.
Rodzinny biznes Trumpów wchodzi na rynek telekomunikacyjny
Na rynku amerykańskim zadebiutowała nowa sieć komórkowa - Trump Mobile. Jak na razie oferuje ona jeden plan taryfowy, a od sierpniu planuje sprzedaż własnego smartfona o nazwie T1 Phone.