W badaniu przeprowadzonym przez Forrester Research na rynku amerykańskim 33 proc. firm stwierdziło, że jest zainteresowana instalacją Windows 8, a 10 proc. nie chce tego systemu. Największa grupa – 47 proc. – jeszcze nie rozważała tej kwestii. W analogicznej ankiecie z 2009 r., przy okazji premiery Windows 7, 66 proc. przedsiębiorców planowało przesiadkę na 'siódemkę’, a rezygnowało z niej tylko 1 proc.

Według The Wall Street Journal firmy ostrożnie podchodzą do nowego systemu, ze względu na duże zmiany w porównaniu z poprzednimi wersjami 'okienek’. – Po raz pierwszy od 15 lat firmy muszą uczyć się posługiwania Windowsem – stwierdza Stephen Kleynhans, analityk Gartnera.

Poza tym w tym roku sytuacja jest inna niż w 2009 r., gdy czekano na następcę starszych wersji Windows. Po zainwestowaniu w 'siódemkę’ przedsiębiorcy nie są skłonni do kolejnego wydatku. Firmy, które nadal używają XP, raczej są bardziej zainteresowane Windows 7 niż 'ósemką’ – ustalił The Wall Street Journal.