Jakie marki preferują klienci
Konsumenci chcą kupować przede wszystkim sprzęt Samsunga, Sony i Apple'a. Wiele marek straciło ostatnio zaufanie – wynika z badania Strategy Analytics.
Firma badawcza Strategy Analytics zapytała konsumentów w USA i Europie, jaką markę by wybrali, kupując komputery, telefony komórkowe, telewizory i inną elektronikę. Najwięcej osób wskazało na Samsunga. Koreańska firma wyprzedziła Sony i Apple’a.
Oto ranking preferowanych producentów sprzętu elektronicznego:
1. Samsung
2. Sony
3. Apple
4. HP
5. LG
6. Panasonic
7. Dell
8. Nokia
9. Philips
10. Toshiba
11. Acer
12. Sharp
13. Asus
14. Motorola
15. Sanyo
16. Blackberry
17. Lenovo.
Z zebranych danych wynika, że tylko dwie spośród 17 marek wyraźnie zyskały w oczach klientów – są to Samsung i Apple. Obie poprawiły się odpowiednio o 4,4 proc. i 2,3 proc. (w porównaniu z poprzednim badaniem sprzed pół roku). Minimalnie lepszą opinię miały Panasonic i Asus, natomiast reszta straciła zaufanie – najwięcej Blackberry (prawie 10 proc.). Wyraźnie pogorszyła się także pozycja Motoroli i Nokii (ponad 4 proc.).
Dzięki poprawie wyniku Apple wyprzedziło HP. Okazało się, że Apple ma gorszą pozycję wśród europejskich konsumentów – w Niemczech i we Francji.
Podobne aktualności
Samsung 10-krotnie zwiększył zysk
Poprawa koniunktury na rynku DRAM i NAND podbiła zyski koncernu.
Władze USA pozywają Apple’a. Sugestia podziału giganta
Chcą "uwolnienia rynku smartfonów od wykluczającego postępowania Apple'a", obniżenia cen i zmniejszenia opłat dla programistów.
iSpot i Cortland połączyły zespoły B2B
Po przejęciu w ub.r. zakończono połączenie zespołów iSpotu i Cortlanda obsługujących klientów instytucjonalnych.