Kolejność ustalono biorąc
pod uwagę udział poszczególnych marek w amerykańskim rynku oraz liczbę awarii
zgłoszonych w Rescuecom. Im mniej napraw w porównaniu do ilości sprzedanych
urządzeń, tym wyższa pozycja producenta na liście.

 Z zebranych danych wynika, że najrzadziej psują się laptopy
Samsunga. Firma uzyskała prawie dwa razy więcej punktów niż drugi na liście
Asus. Trzecie było Lenovo. Sprzęt tych trzech marek był na topie także w III kw. 2012 r., z tym że wówczas numerem 1 było
Lenovo, a Samsung uplasował się na trzecim miejscu. W rankingach Rescuecom koreański koncern
utrzymuje wysoką jakość sprzętu od początku 2012 r.

Symbolem wysokiej jakości nie jest już Apple. W zestawieniach Rescuecom marka osuwa się coraz niżej i wypadła już z pierwszej piątki. Do
najczęściej psujących się laptopów według firmy serwisowej od dłuższego czasu należy
sprzęt Acera. Nie ma czym pochwalić się także Sony, jakby nie było marka z
wyższej półki. Biorąc jednak pod uwagę niewielki udział japońskiego producenta
w amerykańskim rynku (1,3 proc.), trudno ocenić, na ile reprezentatywna jest
próba oceniana w badaniu. Klienci najczęściej mieli problem ze sprzętem Della
(jedna trzecia wszystkich zgłoszeń w Rescuecom), co wszakże po części można
tłumaczyć dużą ilością urządzeń tego producenta wśród amerykańskich
użytkowników (20 proc. udziału w rynku). Trochę poprawiła się jakość laptopów
HP, które w III kw. ub.r. było na 6 pozycji.

 

Ranking niezawodności laptopów według Rescuecom (dane z lutego br.):

Marka 

Udział w amerykańskim rynku

Udział w liczbie awarii zgłoszonych w Rescuecom

 Punktacja

1. Samsung

4.3%

0.7%

648

2. Asus

6.7%

2.0%

332

3.Lenovo/IBM

8.6%

3.8%

228

4. HP

27.6%

22.3%

124

5. Toshiba

7.6%

6.5%

118

6. Apple

9.7%

12.7%

76

7. Dell

20.0%

33.2%

60

8. Sony

1.3%

2.4%

54

9. Acer

4.6%

16.3%

28

Lista uwzględnia marki, które mają co najmniej 1 proc.udziału w amerykańskim rynku notebooków.