Jak zwiększyć zyski w sklepie
Zmniejszenie wydatków administracyjnych przełoży się na większe zyski w handlu – twierdzi przedstawiciel Lexmarka. Radzi, jak i na czym można zaoszczędzić.

Zdaniem Józefa Lisa, Product Managera w Lexmarku, warto zmniejszyć obciążenie przedsiębiorców i pracowników ręczną, papierkową robotą i zainwestować automatyzację procesorów, np. związanych z fakturami, wdrażaniem nowych pracowników, zarządzaniem stanami magazynowymi, raportowaniem zdarzeń. W samym sklepie mogą to być działania obejmujące sprzedaż, wnioski kredytowe, gwarancje, programy lojalnościowe, umowy serwisowe.
Menedżer przekonuje, że przeniesienie procesu rekrutacji do systemu elektronicznego znacznie skraca czas potrzebny na wdrożenie pracownika. Np. zainteresowani uzyskują dostęp do formularzy poprzez samoobsługowe portale albo e-mail. Można stworzyć listę wymaganych dokumentów i sprawdzać, czy zostały one zebrane, przetworzone, zapisane.
Według przedstawiciela Lexmarka poprzez połączenie usług zarządzania drukiem (MPS) z oprogramowaniem do przechwytywania dokumentów oraz optymalizacją procesów, sklepy można odciążyć od administracyjnych obowiązków. Jednocześnie zmniejszą się koszty wydruków, zwiększy bezpieczeństwo, pracownicy nie będą musieli ręcznie szukać potrzebnych dokumentów i ich przetwarzać. Usługi MPS skracają czas poświęcany na zajmowanie się drukarkami, pomagają także ustalić optymalną ilość, rodzaj, rozmieszczenie maszyn w firmie, zasady dostępu (kto, co i kiedy może drukować na konkretnym urządzeniu), limity wydruków, co powinno zwiększyć efektywność pracy i zmniejszyć koszty przedsiębiorcy.
Zdaniem menedżera sklepy powinny mieć także do dyspozycji narzędzia IT gotowe do natychmiastowego wykorzystania, gdy zajdzie taka potrzeba. Np. jeżeli konkurencja ogłasza promocję, warto szybko zareagować. Przydadzą się do tego narzędzia do zarządzania, obejmujące cztery obszary – projektowanie, publikowanie, pomiar i zarządzanie – wszystko kontrolowane przez jedno rozwiązanie.
Według Józefa Lisa rozwiązanie do zarządzania drukiem jest szczególnie ważne w sieciach, gdzie sklepy muszą mieć możliwość produkcji i druku dokumentów (reklam, etykiet) na miejscu. Udostępniane w chmurze szablony oraz uprzednio przygotowana zawartość znacznie ułatwiają pracę.
Podobne aktualności
Lexmark: nowy dyrektor w Polsce
Z dniem 1 stycznia 2022 r. stanowisko dyrektora zarządzającego w Lexmark Polska obejmie Mariusz Ożarowski.
Przetarg na 1,2 tys. drukarek dla sądów
Maszyny Lexmark, Kyocera, Xerox są w ofertach. Złożyło je dwóch wykonawców.
Sąd unieważnił przetarg na tonery
Wpłynęły 3 oferty na dostawę blisko 200 rodzajów materiałów eksploatacyjnych. Znacznie przekroczyły budżet zamawiającego.