Według Mateusza Baruchy, specjalisty ds. marketingu w Internecie, są dwa sposoby, aby regulamin sklepu nie pojawiał się w wynikach Google’a:

1. Tag w kodzie HTML
Na stronie regulaminu w sekcji <head> należy dodać:
<meta name=’robots’ content=’noindex, follow’ />

2. Plik robots.txt
W katalogu głównym domeny trzeba umieścić plik robots.txt, a w nim:
User-agent: *
Disallow: /adres-regulaminu.html

Przy zastosowaniu pierwszej metody linki ze strony są cały czas zliczane, co pomaga w pozycjonowaniu. Aby Google szybciej usunął stronę z indeksu, w Narzędziach dla webmasterów należy wybrać opcję Optymalizacja – Usuń adresy URL.

Regulamin nadal powinien być widoczny i dostępny dla klientów. Będzie cały czas do znalezienia innymi sposobami, m.in. z pomocą katalogu sklepów. Jego usunięcie z wyników Google’a ma jedynie utrudnić zadanie komuś, kto przeczesuje Internet szukając niedozwolonych klauzul w regulaminach jakichkolwiek sklepów. Najlepszym sposobem uniknięcia problemów z klauzulami niedozwolonymi jest oczywiście ich usunięcie i monitoring nowości, które pojawiają się w rejestrze UOKiK.