Z badania zrealizowanego dla Związku Banków Polskich i Krajowej Izby Rozliczeniowej wynika, że przybywa klientów e-sklepów – w ub.r. 49 proc. pytanych twierdziło, że nie robi zakupów online, w tym roku jest to 45 proc.

Okazuje się, że za towar lub usługę kupioną w sieci nabywcy wciąż najchętniej płacą gotówką przy odbiorze, ale popularność tej formy zakupów spada – w br. została wybrana przez 15 proc. ankietowanych, a w ub.r. – 18 proc. respondentów. 

Dla ok. 11 proc. osób ważne jest, aby na stronie sklepu znaleźć logo swojego banku, co oznacza możliwość dokonania płatności przez bankowość elektroniczną. Natomiast niemal co dziesiąty ankietowany (9 proc.) zadeklarował, że chce mieć dostęp do różnych form płatności. Liczba klientów z takim wymaganiem wzrosła (8 proc. w ub.r.).

Tempo realizacji zamówienia zwykle zależy od tego, jak szybko pieniądze za zakupione towary
czy usługi trafiają do sprzedawcy. Decydując o wyborze formy płatności, tę zależność bierze pod uwagę 8 proc. badanych. Identyczny odsetek klientów banków szuka na stronie e-sklepu logotypu znanego i sprawdzonego systemu płatności. W porównaniu do ubiegłorocznej edycji badania wzrost jest dwukrotny.
 
Wyraźnie zwiększyła się także liczba osób preferujących płatność telefonem komórkowym, choć nadal jest ona niewielka – 3 proc. w br. wobec 1 proc. w ub.r.