Jak e-sklepy kuszą klientów
Przed świętami większość przedsiębiorców handlujących w sieci zamierza sięgnąć po proste metody, aby zainteresować kupujących swoją ofertą. Respondenci zdradzili także, jak chcą uzyskać przewagę na rynku w 2015 r.
Według raportu Shopera „E-commerce pod szczęśliwą gwiazdką” 35 proc. właścicieli sklepów internetowych prognozuje przed tegorocznymi świętami większą sprzedaż niż w zeszłym roku. Najwięcej z nich spodziewa się wzrostu na poziomie 25-49 proc.
Jak resellerzy chcą skusić klientów? Przede wszystkim obniżkami cen i promocjami. Taki sposób na biznes w tegorocznym szczycie zakupowym ma 65,85 proc. ankietowanych. Prawie połowa (44,31 proc.) stawia na nowe produkty, ale „taniej” pozostaje priorytetem: 38,21 proc. zaoferuje kupony rabatowe w celu zwrócenia uwagi kupujących, a 35,37 proc. – rabaty za zakup kilku produktów. Wśród mniej popularnych pomysłów na przyciągnięcie klienta jest np. szybsza wysyłka towaru (10,57 proc.), nowe szybsze formy płatności (4,47 proc.) i raty na zakupy (3,25 proc.).
Większość e-sklepów (60 proc.) zapowiedziało przygotowanie specjalnych świątecznych ofert, 35 proc. zrobi to po raz pierwszy. O wzroście sprzedaży zdaniem przedsiębiorców decydują trzy elementy: lepsza oferta, rozpoznawalna marka oraz rosnąca liczba osób korzystających z Internetu, czyli przybywa potencjalnych klientów.
Wśród zmian, jakie właściciele sklepów przeprowadzili w 2014 r., za przynoszące największe korzyści uznali zwiększenie nakładów na marketing i zmianę grafiki witryny internetowej. Dlatego chcą kontynuować te działania w 2015 r. Jako najważniejsze inwestycje w przyszłym roku większość wymieniła działania reklamowe w Internecie (61,46 proc.) oraz przyciąganie nowych klientów (60,98 proc. – choć reklama jest również na to sposobem). Sporo właścicieli chce się także wyróżnić wśród konkurencji, wprowadzając nowy wygląd sklepu (28,29 proc.). Niemała grupa zamierza wyjść za granicę ze swoją ofertą (28,29 proc.).
Podobne aktualności
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.
Nowe przepisy w polskim e-handlu w 2024 r.
Wejdą w życie regulacje, które nakazują Allegro, Amazonowi i in. raportowanie skarbówce transakcji sprzedawców.