Według firmy badawczej w ciągu minionych 3 miesięcy na rynek trafiło 1,25 mln tabletów Microsoft Surface RT, klienci kupili natomiast 680 – 750 tys. szt. Tak niskiej wartości jeszcze nie podawano. Analitycy UBS określili liczbę sprzedanych urządzeń na 1 mln (do końca IV kw. ub.r.). Na początku grudnia ub.r. iSuppli przewidywało zbyt Surface’a na poziomie 1,3 mln szt. w IV kw.

Różnica między ilością tabletów dostarczonych przez producenta a sprzedażą jest czymś zwyczajnym. Według iSuppli wiele modeli z Androidem po rynkowym starcie miało podobne wskaźniki, co Surface. Wyjątkiem są iPady – klienci kupowali 90 – 100 proc. dostarczonych urządzeń. Jednak w przypadku Surface’a ilość zwrotów jest ‚bardzo duża’ – twierdzi firma badawcza.

Surface RT jest wyposażony w wersję Windowsa dostosowaną do układów ARM.