W 2015 r. dostawy tabletów na światowy rynek wyniosły 206,8 mln szt. (-10,1 proc.). Sprzedaż modeli 2 w 1 zwiększyła się natomiast dwukrotnie w IV kw. 2015 r. wobec analogicznego okresu 2014 r. Łącznie w całym 2015 r. sprzedano 8,1 mln takich urządzeń. Jeśli odjąć je od całego rynku, to w bilansie 2015 r. sprzedaż zanurkowała o 21,1 proc.

Wyraźnym liderem w przypadku modeli z dołączaną klawiaturą został iPad Pro, wprowadzony do sprzedaży w listopadzie ub.r. Apple sprzedał w IV kw. trochę ponad 2 mln tych urządzeń. Numerem 2 jest Microsoft Surface (1,6 mln szt.). Z popularności 'detachables’ korzystają przede wszystkim Apple i Microsoft. Tablety z Androidem i klawiaturą są mało popularne. Zdaniem analityków rosnący popyt na urządzenia 2 w 1 jest związany z ich uniwersalnością – tabletu można używać tak jak komputera.

Apple odnotowało spory spadek sprzedaży, ale utrzymało się na pozycji lidera. Duży wzrost odnotowało Huawei. 

 

Dostawy tabletów w 2015 r. (w mln szt.)

Producent

Dostawy w 2015 r.

Udział w rynku w 2015 r.

Dostawy w 2014 r.

Udział w rynku w 2014 r.

Wzrost rok do roku

1. Apple

49,6

24,0%

63,4

27,6%

-21,8%

2. Samsung

33,4

16,2%

39,8

17,3%

-16,1%

3. Lenovo

11,2

5,4%

11,2

4,9%

0,4%

4. Asus

7,1

3,4%

11,8

5,1%

-39,9%

5. Huawei

6,5

3,1%

3,0

1,3%

116,6%

Inni

99,1

47,9%

100,9

43,8%

-1,8%

Razem

206,8

100,0%

230,1

100,0%

-10,1%

Źródło: IDC