Według badania TNS OBOP „Bezpieczeństwo w sieci” internauci, którzy robią zakupy online, najczęściej wydają pieniądze na portalach aukcyjnych. Jako miejsce zakupów wskazało je 33 proc. respondentów. E-sklepy preferuje 23 proc. badanych. Niewielkie jest zainteresowanie zakupami grupowymi, w których uczestniczyło 2 na 100 respondentów. Pozostałe 7 proc. kupuje pliki muzyczne i tzw. „dobra wirtualne” w grach.
Na akcjach internauci wydają najwięcej pieniędzy, choć nie są to oszałamiające kwoty – średnio 167 zł miesięcznie. W sklepach internetowych badani przez OBOP w ciągu miesiąca kupują towar za 146 zł. Na portalach grupowych zakupów internauci wydają średnio 105 zł. Wydatki na muzykę i gry w sieci wynoszą odpowiednio 47 zł i 40 zł miesięcznie.

Badanie przeprowadzono we wrześniu br. na reprezentatywnej grupie 1000 internautów.