Producent mówi o dużym zaangażowaniu w kanał partnerski w regionie EMEA i szansach zarobku dla partnerów, które pojawiają się wraz ze zmieniającym się rynkiem komputerowym. Segment komputerowy jest w trakcie transformacji – przekształca się pod wpływem nowych urządzeń pełniących funkcje komputera (tabletów, smartfonów), ale też ewoluuje sam pecet, którego, de facto żadne z powyższych urządzeń nie jest w stanie w pełni zastąpić – uważa Intel.

 

Nie koniec, ale odświeżenie!

 

 

Mówi się o końcu ery peceta, jednak to nie może być powodem do paniki wśród partnerów – podkreśla producent. Według Intela nadchodzi odświeżenie na rynku PC. Wiąże się ono z innowacjami, z których najważniejsze dotyczą wprowadzenia technik komunikowania się z komputerami za pomocą dotyku oraz głosu i pchnięcia ich na główne rynki. Intel zwraca też uwagę, że na świecie jest ponad 140 milionów pecetów, które mają ponad 4 lata. To świetny moment, aby zaoferować klientom nowe produkty oparte na jego innowacyjnych technologiach.

 

Producent w związku z trendem PC-refresh, stawia na produkty charakteryzujące się świetnym, nowoczesnym wyglądem, lekkie, cienkie i w pełni mobilne, z długo działającą baterią, sterowane za pomocą dotyku i głosu. Dlatego mówi o nim przede wszystkim w kontekście ultrabooków. Nowe produkty z tej kategorii określa jako 'od nowa zaprojektowane’. Wcześniej, jak uzasadnia, były one stworzone z tego, co aktualnie znajdowało się na rynku. Za chwilę natomiast będziemy mieli do czynienia z kolejnym etapem ewolucji supercienkich laptopów. Pojawią się procesory Haswell, które, według producenta, są doskonale dostosowane do ultrabooków, konwertowalnych ultrabooków i tych z możliwością odłączenia ekranu (który może służyć jako samodzielny tablet). To one mają być głównym czynnikiem wzrostu na rynku pecetów. Takie produkty będą według Intela świetnie konkurowały z tabletami. W kolejnym etapie ewolucji ultrabooka – bardzo ważną rolę odegrają brand-resellerzy, kórzy będą odsprzedawać te produkty na rynku przedsiębiorstw.

 

Resellerka ciągle ma znaczenie

 

 

Czysta odsprzedaż jest ważnym elementem współpracy Intela z partnerami. Mimo że producent nie daje szans tabletom w konkurencji z ultrabookami, to nie odpuszcza również w tym segmencie, zgodnie z zasadą, że wiele urządzeń na ewoluującym komputerowym rynku, stwarza vendorom i partnerom szerokie możliwości zarobku. Na czas wakacji producent zapowiada nowy procesor dla tabletów – Bay Trail. Dwurdzeniowy układ charakteryzuje się 22-nm architekturą. Ma być wydajniejszy i sprzyjać całodziennej pracy baterii.

 

Procesor Intela zawierają tablety A-brandowe wyprodukowane przez Della, Acera, Samsunga, Fujitsu. Jednak Intel zauważa i zamierza wykorzystać potencjał tkwiący w lokalnych producentach tych urządzeń, których produkty cieszą się dużym zainteresowaniem zarówno resellerów jak i odbiorców końcowych.

 

Istotną częścią rynku komputerowego dla Intela, a tym samym dla kanału są smartfony. 90 proc. czasu użytkowania to wykorzystywanie ich możliwości typowych dla komputera: wchodzenie na strony internetowe, odbieranie maili, łączenie się z social-mediami, korzystanie z aplikacji, oglądanie zdjęć. Producent już w zeszłym roku wszedł w partnerstwo z Motorolą i Lenovo w zakresie smartfonów z jego układami. Podobnie jak w przypadku tabletów, docenia potencjał smartfonów B-brandowych. Na konferencji zaprezentowano model Prestigio z procesorem Intela, który lada chwila powinien być dostępny w Polsce. Oferta B-brnadowych smartfonów na układach producenta ma być u nas rozszerzana, co również stwarza możliwości zarobku dla resellerów.

 

Partnerstwo  poparte programem

 

 

Intel podkreślał wagę systemów bezpieczeństwa w rozwoju produktów. Zasadniczą rolę ma w tym wypadku odgrywać McAfee – według zasady – wiele rodzajów urządzeń – jeden system bezpieczeństwa. Intel będzie promować produkty McAfee. Partnerzy, którzy nie mają podpisanej umowy z dostawcą systemów bezpieczeństwa (zarówno zwykli resellerzy, jak i integratorzy), uzyskają dostęp do programu antywirusowego McAfee Antivirus Plus za pośrednictwem Intela. Potem oferta rozwiązań McAfee dostępnych w ten sposób będzie rozszerzana.

 

Intel w 2012 roku zidentyfikował segmenty, które stwarzają partnerom duże możliwości zarobku i rozwoju. Są to ultrabooki, serwery, dyski SSD, komputery AiO, a nawet pecety w przypadku klientów – entuzjastów gier komputerowych. We wszystkich tych segmentach, jak podkreśla producent, nastąpił rozwój pod względem innowacyjności i wzrosty sprzedaży. Tempu rozwoju produktów ma towarzyszyć równie dobrze rozwijający się i dostosowany do potrzeb partnerów program.

 

Program Intel Technology Provider ma odpowiadać potrzebom wszystkich resellerów, którzy projektują, tworzą i odsprzedają rozwiązania oparte na technologiach Intela. W swojej kolejnej odsłonie został uporządkowany i uproszczony. Wszystkie korzyści, które otrzymują klienci i wszystkie atrybuty, które stanowią wartość programu zostały podzielone między trzy główne strefy: Support, Expertise, Recognition – w każdej z grup partnerskich, od Registered Parter, przez Gold Partner po Platinum. W każdej strefie partner ma przypisane, charakterystyczne dla swojego statusu korzyści.

 

Program lojalnościowy zwany Intel Flex + stał się, według producenta bardziej opłacalny. Obecnie oferuje punkty, które można dostać za wszystkie produkty. Punkty zgromadzone w programie partnerzy mogą wydawać u swoich dystrybutorów, w Polsce jest to AB i ABC Data. Partnerzy mają mieć szybszy dostęp do technologii Intela za pośrednictwem dystrybucji, co jest dla nich dodatkowym benefitem.

 

 

Czytaj także:  Arturem Długoszem, reseller channel managerem w
Intelu.

http://www.crn.pl/artykuly/wywiady/intel-rozszerzac-i-wzmacniac-relacje-z-partnerami