75 proc. ankietowanych oczekuje, że taki budynek poprawi jakość ich życia, a wielu nie widzi przeszkód w udostępnianiu danych osobowych zgromadzonych w systemach Smart Home za pieniądze. Ponad połowa respondentów z całego świata (54 proc.) przyznaje, że nie ma obiekcji, jeśli chodzi o płatne udostępnianie firmom swoich danych osobowych gromadzonych w systemie inteligentnego domu, a 70 proc. uważa, że firmy powinny oferować kupony i zniżki dla klientów w zamian za dane o użytkowaniu urządzeń. Takich informacji dostarczyła globalna ankieta konsumencka zrobiona na zlecenie Intel Security, w której wzięło udział 9000 osób z dziewięciu krajów: Australii, Brazylii, Kanady, Francji, Niemiec, Indii, Meksyku, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

Ponadto 77 proc. ankietowanych uważa, że inteligentne domy będą w roku 2025 równie powszechne jak dziś smartfony, ale 66 proc. ma poważne obawy dotyczące bezpieczeństwa danych gromadzonych w systemach Smart Home.

Wszyscy ankietowani wyrażali obawy dotyczące potencjalnych zagrożeń związanych z systemami Smart Home, przy czym 92 proc. martwi się, że ich dane osobowe mogą paść ofiarą hakerów. Niemal tyle samo respondentów (89 proc.) stwierdziło, że gdyby mieli zamieszkać w inteligentnym domu, woleliby zabezpieczyć wszystkie inteligentne urządzenia za pomocą jednego zintegrowanego pakietu zabezpieczeń.

Z mniejszym entuzjazmem spotkały się istniejące metody w zakresie bezpieczeństwa, np. hasła. 4 na 10 ankietowanych przewiduje, że hasła w przypadku inteligentnych domów byłyby bardzo irytujące. 75 proc. uznało, że z niejakim niepokojem myśli o liczbie haseł, jakich wymagałby taki inteligentny dom. Dobrze wypadły techniki biometryczne jako alternatywny sposób na dostęp do inteligentnego domu. Na pytanie o preferowane formy zabezpieczenia biometrycznego 54 proc. ankietowanych wybrało odcisk palca, 46 proc. – identyfikację głosu, a 42 proc. – skan oka.

 

Dodatkowe wyniki ankiety:

 

W porównaniu z innymi pokoleniami więcej millenialsów przyznało, że mogłoby otrzymywać pieniądze, rabaty i kupony w zamian za udostępnienie danych behawioralnych z urządzeń zainstalowanych w inteligentnym domu (63 proc. za pieniądze, 44 proc. za rabaty i 29 proc. za kupony).

75 proc. konsumentów oczekuje osobistych korzyści w związku z użytkowaniem systemów Smart Home.

Większość ankietowanych uznaje, że inteligentne urządzenia obejmują oświetlenie (73 proc.), urządzenia kuchenne (62 proc.) oraz inteligentne termometry i systemy grzewcze (60 proc.).

Ponad połowa respondentów oczekuje, że rachunki za gaz i prąd (57 proc.) oraz za ogrzewanie i klimatyzację (55 proc.) będą mniejsze w inteligentnym domu.