Passus w 9 miesiącach 2020 r. osiągnął przychody 20,4 mln zł (+36 proc. r/r.). Zysk operacyjny, podobnie jak zysk netto, wzrósł wobec straty w zeszłym roku odpowiednio do poziomu 1,2 mln zł i 583 tys. zł. Zwiększyła się również wartość zobowiązań krótkoterminowych – z 7,5 mln zł przed rokiem do 9,8 mln zł. Jednak spadła o ok. 700 tys. zł wobec II kw. br.

Wzrost sprzedaży i rentowności po 9 miesiącach roku jest efektem wyraźnej poprawy w I poł. br. W III kw. br. skonsolidowane przychody Passusa zmniejszyły się o 25 proc., czyli ponad 2 mln zł, do 6,2 mln zł. Zysk netto spadł z 280,5 tys. zł do blisko 204 tys. zł.

Zarząd przekonuje jednak w sprawozdaniu, iż wyniki za III kw. br. podobnie jak i wyniki narastająco za trzy kwartały są dobre.

Zwraca uwagę na projektowy tryb działalności spółek grupy uzasadniając, że dane i ocenę wyników należy prowadzić w perspektywie dłuższej niż kwartalna.

„Jak dotąd sytuacja związana z pandemią Covid-19 nie wpłynęła negatywnie na naszą działalność operacyjną” – zapewnia Tadeusz Dudek, prezes Passusa.

Przychody w III kw. są przede wszystkim efektem podpisanej w IV kw. 2019 r. długofalowej umowy z jednostką publiczną. Dodatkowe środki wpłynęły z realizacji mniejszych projektów wdrożeniowych.

Cel: ekspansja zagraniczna

Passus dostarcza rozwiązania bezpieczeństwa oraz wydajności sieci i aplikacji. Informuje o inwestycjach. W III kw. rozwijał produkty własne.

Powołał irlandzką spółkę Sycope. Będzie ona odpowiadać za sprzedaż autorskich produktów integratora na rynkach poza Polską.

Negocjacje z międzynarodowym dystrybutorem

Passus podaje, że kontynuował rozmowy z międzynarodowym dystrybutorem, specjalizującym się w rozwiązaniach APM, NPM i cybersecurity dla przedsiębiorstw. „W minionym kwartale uzgodniliśmy kluczowe warunki współpracy” – informuje prezes. Liczy na sfinalizowanie umowy z najbliższym czasie.

W pierwszej kolejności Passus planuje ekspansję na rynek DACH.