Dziewięć sklepów internetowych grupy Morele zostanie zintegrowanych pod jedną witryną. Ich oferta obejmuje m.in. elektronikę, kosmetyki, zabawki, odzież, wyposażenie wnętrz i in. Cały ten asortyment zostanie przeniesiony na platformę morele.net, czyli dotychczas różne e-sklepy będą działać pod główną, najbardziej znaną marką.

Do tej pory marka zintegrowała już ze swoją platformą sprzedażową 7 z 8 sklepów – hulahop.pl, amfora.pl, budujesz.pl, meblujesz.pl, ubieramy.pl, digitalo.pl oraz motoria.pl. Pozostaje jeszcze ostatni sklep-presto.pl, którego przeniesienie też jest planowane.

„Połączenie naszych specjalistycznych sklepów to realizacja długofalowego planu spółki. Naszą misją jest ułatwienie zakupów online. Zależy nam m.in. na tym, aby klienci mogli w jednym miejscu robić zakupy w różnych kategoriach, stąd też decyzja o integracji” – wyjaśnia Michał Pawlik, CEO Morele.

Po integracji e-sklepów grupy będzie można logować się na morele.net bez konieczności zakładania nowego konta.

Grupa informowała w czerwcu br. o wdrażaniu strategii wielobranżowej platformy e-handlu, zwiększając udział w sprzedaży kategorii spoza elektroniki, jak i o rozwoju własnego marketplace dla innych sprzedawców. „Naszym celem jest stworzenie platformy, która będzie łączyła zalety marketplace i sklepu specjalistycznego” – mówił wówczas Michał Pawlik.

Z zapowiedzi wynika, że Morele chce w ciągu kilku lat dołączyć do największych graczy na polskim rynku e-commerce. Detalista rozgląda się za inwestorem.

Morele podaje też, że testuje nowe usługi, m.in. darmową wysyłkę zakupów po wykupieniu abonamentu i platformę, na której będzie można znaleźć odpowiedzi ekspertów lub innych członków społeczności na pytania dotyczące produktów.

W roku finansowym zakończonym w marcu 2021 r. wartość sprzedaży na platformie (GMV) wyniosła 1,3 mld zł (wzrost o ok. 30 proc. r/r).