Integracja platform e-commerce. Polska firma w grze
Polska spółka dąży do konsolidacji europejskiego rynku e-handlu.
„Sprzedaż cross-border jest jednym z dominujących kierunków we współczesnym e-commerce” – twierdzi przedstawiciel IdoSell.
IdoSell, polska platforma e-sklepowa firmy IAI, łączy siły z czeską Packetą, świadczącą globalne usługi logistyczne. Jak obiecuje gracz należący do MCI, dzięki tej integracji polscy sprzedawcy otrzymają możliwość szybkiej i taniej przesyłki do 34 krajów z Europy, Azji i Ameryki.
Packeta działa od 2010 r. W 2020 roku obsłużyła 40,5 mln przesyłek. Umożliwi sprzedawcom z IdoSell dostęp do 8 tys. własnych punktów odbioru, 92 tys. partnerskich oraz inne możliwości dostarczania przesyłek za granicę (platforma współpracuje z 70 firmami kurierskimi). Całą logistykę i automatyzację oferuje w jednym miejscu.
W ciągu ostatnich miesięcy wiele działań IdoSell koncentruje się wokół e-sprzedaży ponad granicami. Firma dąży do konsolidacji europejskiego rynku e-commerce. W lipcu br. kupiła większościowy pakiet w Shoprenter, największej firmie e-commerce na Węgrzech.
We wrześniu br. poinformowano o nawiązaniu współpracy z globalnym mobilnym marketplace Wish.
W 2020 r. wartość sprzedaży w sklepach na IdoSell (GMV), a jest ich ponad 6 tys., wyniosła 12,5 mld zł.
Podobne aktualności
Dark patterns: częste zjawisko w e-commerce
Ponad 75 proc. z 642 zbadanych stron internetowych i aplikacji mobilnych e-commerce stosowało przynajmniej jedną z manipulacyjnych praktyk sprzedażowych (tzw. dark patterns*).
Skarbówka wreszcie dostanie dane o transakcjach e-sprzedawców
Od 1 lipca br. wejdą w życie przepisy, które nakazują platformom e-commerce raportowanie fiskusowi o sprzedawcach.