Poszukiwania nabywcy Ingram Micro, o których mówiło się od blisko dwóch lat, znalazły swój finał. Platinum Equity podpisał umowę przejęcia największego dystrybutora IT od chińskiej grupy HNA. Wartość transakcji to 7,2 mld dol. Jej finalizacja jest spodziewana w I poł. 2021 r. Wymaga zgody udziałowców HNA i regulatorów rynku.

Grupa HNA, które przejęła udziały w Ingramie w 2016 r. za 6 mld dol., w ostatnich latach popadła w problemy finansowe. Stąd zdecydowała się na sprzedaż części aktywów, w tym Ingram Micro.

Platinum to amerykańska korporacja inwestycyjna, która zarządza aktywami o wartości ok. 23 mld dol. Zakup Ingram Micro będzie należał do największych w historii firmy.

„Mamy zasoby i doświadczenie, aby pomóc firmie realizować agresywny plan rozwoju i transformacji” – deklaruje Tom Gores, CEO Platinum Equity.

Platinum „idealnym partnerem”

Po zamknięciu transakcji CEO Ingram Micro, Alain Monié, pozostanie na stanowisku.

Szef firmy ocenia, że Platinum ze względu na doświadczenie w branży, możliwości operacyjne i zasoby finansowe jest „idealnym partnerem” dla dystrybutora.

Rozwój w chmurze, więcej usług, ekspansja geograficzna

Przekonuje, że współpraca z Platinum umożliwia zwiększenie przewagi konkurencyjnej w chmurze, rozwoju portfolio rozwiązań i usług i przyspieszenia cyfrowej transformacji dystrybutora – co wskazuje na kierunki ekspansji. Ingram może również szybciej poszerzać zasięg geograficzny, penetrując nowe branże i rynki wertykalne – zapowiada CEO.

„Utrzymamy silny bilans i zyskamy dodatkową elastyczność i zasoby do realizacji naszych długoterminowych celów strategicznych” – zapewnia Alain Monié.

Ingram Micro poprawił rentowność
Po 3 kwartałach (39 tygodni) roku finansowego 2020 Ingram Micro osiągnął 33,56 mld dol. przychodów na marży 7,45 proc. Zysk netto wyniósł 418,2 mln dol.
W analogicznym okresie 2019 r. dystrybutor miał 34,98 mld dol. przychodów, 6,8 proc. marży i blisko 275 mln dol. zysku.

Ingram działa w 60 krajach. Zatrudnia na świecie 35 tys. osób. Ma ok. 250 tys. klientów. Współpracuje z ok. 2 tys. producentów.