Topyfi to wrocławska spółka informatyczna. Jej flagowym produktem jest rozwiązanie do monitorowania i analizowania interakcji konsumentów z produktami w sklepach. Dzięki oprogramowaniu placówki handlowe mogą dokładniej mierzyć efektywność działań marketingowych, poprawić aranżację sklepu, lepiej dobierać asortyment.

Indata przejmując udziały w spółce zamierza zwiększyć kompetencje w zakresie rozwiązań z segmentu Internetu rzeczy dla klientów biznesowych. Zostaną one włączone do pionu Indata Innovations. Jest on odpowiedzialny za tworzenie produktów i usług dla klientów biznesowych m.in. w oparciu o rozwiązania z segmentów Internetu rzeczy i bioinformatyki.

– Opracowana przez Topyfi technologia wpisuje się w profil działalności i plany strategiczne naszej grupy. Chcemy odpowiadać na różne potrzeby klientów w zakresie IT i pomagać im rozwijać biznes za pomocą najnowocześniejszych technologii. Oprócz tworzenia oprogramowania, integracji rozwiązań czy konsultingu, wzmacniamy nasze kompetencje w obszarze innowacyjnych produktów i usług dla biznesu, wykorzystując m.in. rozwiązania z segmentu Internetu rzeczy – mówi Grzegorz Czapla, prezes grupy Indata. Nie wykluczył przejęcia większej liczby udziałów w Topyfi. Grupa planuje zakup kolejnych spółek, których profil i działalność będą uzupełniały kompetencje pionu Indata Innovations.

Według prezesa Topyfi Pawła Kołacza produkty firmy wdrożono w branży odzieżowej, motoryzacyjnej, wnętrzarskiej, elektronicznej. W planie jest poszerzenie zakresu działania o kolejne sektory.