Dane firma ujawniła w sprawozdaniu dla nadzoru giełdowego. Obejmują one łącznie obie wersje Surface’a – RT (weszła na rynek w październiku ub.r.) i Pro (sprzedawana od lutego br.). Suma 853 mln dol. uzyskana za sprzedaż Surface’ów jest niższa od 900 mln dol. odpisu, jaki Microsoft poczynił w II kw. 2013 r. na – jak to określono – „dopasowanie inwentarza dla tabletu Surface” (z tego wynika, że sporo sprzętu zalega w magazynach). Ponadto koncern wydał 898 mln dol. na promocję systemu Windows 8 oraz swojego urządzenia.

Aby zwiększyć zainteresowanie tabletem, producent w lipcu obniżył jego cenę o ok. 150 dol. (przedstawione dane nie obejmują tego okresu). Ostatnio nie ujawnia liczby sprzedanych urządzeń. W marcu br. według Bloomberga sprzedaż Surface’a osiągnęła ok. 1,5 mln szt. Dla porównania w II kw. br. Apple dostarczyło 14,6 mln iPadów. Zdaniem serwisu Zdnet na nabywców czeka nawet 6 mln gotowych Surface’ów. Po ostatnich obniżkach cen zainteresowanie klientów jednak wzrosło. W amerykańskiej sieci marketów Walmart aktualnie zabrakło modeli RT.