Ile Microsoft zarobił na tabletach
Przychody Microsoftu ze sprzedaży tabletów Surface wyniosły 853 mln dol. Na pierwszy rzut oka niezła sumka, ale koncern nie ma powodów do triumfu.
Dane firma ujawniła w sprawozdaniu dla nadzoru giełdowego. Obejmują one łącznie obie wersje Surface’a – RT (weszła na rynek w październiku ub.r.) i Pro (sprzedawana od lutego br.). Suma 853 mln dol. uzyskana za sprzedaż Surface’ów jest niższa od 900 mln dol. odpisu, jaki Microsoft poczynił w II kw. 2013 r. na – jak to określono – „dopasowanie inwentarza dla tabletu Surface” (z tego wynika, że sporo sprzętu zalega w magazynach). Ponadto koncern wydał 898 mln dol. na promocję systemu Windows 8 oraz swojego urządzenia.
Aby zwiększyć zainteresowanie tabletem, producent w lipcu obniżył jego cenę o ok. 150 dol. (przedstawione dane nie obejmują tego okresu). Ostatnio nie ujawnia liczby sprzedanych urządzeń. W marcu br. według Bloomberga sprzedaż Surface’a osiągnęła ok. 1,5 mln szt. Dla porównania w II kw. br. Apple dostarczyło 14,6 mln iPadów. Zdaniem serwisu Zdnet na nabywców czeka nawet 6 mln gotowych Surface’ów. Po ostatnich obniżkach cen zainteresowanie klientów jednak wzrosło. W amerykańskiej sieci marketów Walmart aktualnie zabrakło modeli RT.
Podobne aktualności
Microsoft zainwestuje 1,5 mld dol. w firmę AI
To może być przykład, jak amerykańskie firmy próbują odciągnąć inne kraje od chińskiej technologii.
Pilna dyrektywa w związku z naruszeniem poczty e-mail Microsoftu
Amerykańska agencja CISA potwierdza kradzież e-maili przez rosyjską gruoę i nakazuje podmiotom rządowym natychmiastowe działania.
240 zł/PC za aktualizację Windows 10
Microsoft podał cenę za wsparcie dla Windows 10 po 14 października 2025 r.