Według IDC w I kw. 2011 r. na rynki krajów EMEA dostarczono 24,1 mln komputerów wobec 26,7 mln rok wcześniej. W Europie Zachodniej sprzedaż spadła o 17,5 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu ub. roku, przede wszystkim z powodu mniejszego popytu ze strony konsumentów. Lepsza sytuacja była w segmencie biznesowym. Kraje Europy Środkowej i Wschodniej odnotowały wzrost – średnio 5,5 proc. rok do roku – ale zdaniem IDC nie był on tak duży, jak przewidywały wcześniejsze prognozy. Dyrektor działu badań sprzętu i systemów, Stefania Lorenz, tłumaczy nienajlepszy wynik dużymi zapasami urządzeń w krajach CEE. – W przypadku notebooków zapasy w kanale zwiększały się w II poł. 2010 r. – twierdzi przedstawicielka IDC.

Spośród producentów największy udział w rynku krajów EMEA utrzymało HP (21,4 proc.), drugi był Acer (15,5 proc.), za nim uplasował się Dell (10 proc.), Asus (8 proc.) i Samsung (6,3 proc.). W porównaniu z I kw. 2010 r. najbardziej spadła sprzedaż komputerów Acera (o 25,2 proc.), liderem wzrostu był Samsung (25,6 proc. na plusie).