Wciąż jednak są niewielkim ułamkiem wszystkich
sprzedawanych PC. W pierwszych trzech kwartałach 2015 r. urządzenia z Chrome OS
stanowiły 2,8 proc. sprzedanych komputerów osobistych. Ta liczba oznacza
zauważalny wzrost w stosunku do 2014, gdy w całym roku było to 1,9 proc. Pod
względem dostarczonych jednostek w trzech kwartałach 2015 r. sprzedaż Chrome PC
na świecie wyniosła ok. 5,7 mln sztuk. IDC spodziewa się kontynuacji trendu
wzrostowego w 2016 r. Globalnie sprzedaż wszystkich komputerów osobistych jest
szacowana w 2015 r. na 276,21 mln sztuk, co oznacza spadek aż o 10,4 proc. w
stosunku do 2014 r.

Największym zainteresowaniem wśród Chrome PC cieszą się
Chromebooki, które są tanimi notebookami z systemem operacyjnym firmy Google.
Ich nabywcami są studenci, placówki edukacyjne oraz klienci, dla których
liczy się przede wszystkim cena.

Pierwsze Chromebooki dostarczono na rynek w 2011 r. Ich sprzedaż
nieznacznie wzrosła, gdy pod koniec 2013 r. pojawiła się druga generacja urządzeń. Obecnie wszyscy liczący się producenci komputerów osobistych – z
wyjątkiem Apple – mają w ofercie laptopy i urządzenia desktopowe z  Chrome OS.

Google promował Chromebooki jako tanią alternatywę dla
platformy Windows PC, która miała przyciągnąć użytkowników komputerów
korzystających przede wszystkim z aplikacji webowych. Miały
umożliwiać także pracę offline, a Google zobowiązał się do regularnego
dostarczania aktualizacji systemu. Ponieważ komputery z Chrome OS (znacznie
lżejszym systemem niż Windows) mają niewielkie wymagania sprzętowe, więc są
tanie.

Przyszłość platformy Chrome OS jako samodzielnego systemu
jest jednak niepewna. W zeszłym roku pojawiły się (niepotwierdzone oficjalnie)
informacje, że Google ma zamiar scalić Chrome OS z Androidem.