Największe spadki odnotowano w segmencie urządzeń atramentowych, co – według IDC – było spowodowane mniejszą ilością dużych kontraktów między producentami a sieciami handlowymi.  Ponadto spadła liczba promocji typu „zamów usługę/kup produkt a drukarkę otrzymasz za darmo’, które organizowały sieci handlowe i branża telekomunikacyjna.

W I poł. 2010 r. wzrosła sprzedaż urządzeń laserowych – o 10 procent w odniesieniu do I poł. 2009 r. IDC przewiduje, że rozwój tego segmentu w najbliższych kwartałach będzie spowolniony problemami logistycznymi producentów (dotyczy to przede wszystkim sprzętu z niższej półki) i zachowawczą polityką inwestycyjną wielu przedsiębiorstw. Jednak sprzedaż urządzeń laserowych będzie zwiększać się szybciej niż maszyn atramentowych. Liderem wzrostu pozostaną kolorowe laserowe urządzenia wielofunkcyjne.

Uwzględniając wielkość sprzedaży w pierwszej połowie 2010 roku, obniżono natomiast prognozę rozwoju całego rynku urządzeń drukujących w latach w 2010 – 2014.

„Korekta prognozowanej sprzedaży dotyczy kilku najbliższych kwartałów, po których rynek powróci na ścieżkę wzrostu – poinformował Przemysław Kowalski z polskiego biura IDC – Prognozowane wcześniej znaczące odbicie opóźni się i rozpocznie się w roku 2011”.