W porównaniu z III kw. 2010 r. (4,5 mln urządzeń) sprzedaż tabletów w IV kw. 2010 r. była ponad dwukrotnie większa. Udział iPadów wyniósł 73 proc., podczas gdy średnia dla całego roku to 83 proc. Największym rywalem produktu Apple’a okazał się Galaxy Tab, który w IV kw. miał 17 proc. rynku. Od października do grudnia 2010 r. 89 proc. tabletów kupili klienci w USA, Europie Zachodniej i Azji. Sprzedaż w Europie Zachodniej zwiększyła się prawie dwukrotnie w porównaniu z III kw. 2010 r.

IDC przewiduje, że w 2011 r. światowy rynek wchłonie 50 mln tabletów. Zdaniem firmy badawczej konkurenci nie będą w stanie zagrozić pozycji Apple’a, który utrzyma 70-80 proc. udziału w rynku. Jego głównymi rywalami będą produkty Samsunga – nowy 10-calowy Galaxy oraz Motoroli – Xoom. Większość mniejszych graczy powinna wprowadzić na rynek swoje urządzenia w II poł. 2011 r. IDC wróży dobrą sprzedaż tym modelom, które będą w stanie konkurować ceną i parametrami z produktami największych vendorów.

Według IDC w 2010 r. znacznie zwiększyło się zapotrzebowanie na czytniki e-booków. Sprzedano 12 mln szt. (wzrost o 325 proc. w porównaniu z 2009 r.), w tym tylko w IV kw. 6 mln szt.