Shoper, właściciel platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego w modelu SaaS, na 9 lipca zapowiedział giełdowy debiut.

Publiczna oferta obejmuje około 27,1 proc. akcji spółki, a cena maksymalna została ustalona na 47 zł. Przy tej stawce wartość oferty wynosi 363 mln zł.

W I kw. 2021 r. Shoper wypracował 15,8 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 71 proc. r/r. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 69 proc. do 5,5 mln zł, a zysk netto o 92 proc. do 4,5 mln zł. W 2020 r. Shoper miał blisko 50 mln zł przychodów (+68,5 proc. r/r) i 12,5 mln zł zysku netto (ponad 3-krotny wzrost).

Shoper twierdzi, że jest liderem na polskim rynku dostawców oprogramowania dla e-commerce w modelu SaaS i ma ok. 45 proc. udział w rynku pod względem liczby klientów, a wliczając sklepy sprzedawane na zasadzie private label – ok. 57 proc.

Z rozwiązań firmy korzysta ponad 21 tys. sklepów, w tym około 17 tys. klientów bezpośrednich, którzy w ciągu 12 miesięcy zakończonych 31 marca 2021 r. wygenerowali niemal 4,5 mld zł GMV(wartość sprzedaży).

Cel: 50 tys. sklepów

Do 2026 r. Shoper chce zwiększyć bazę użytkowników platformy do 50 tys. sklepów internetowych oraz 7 tys. użytkowników aplikacji, która pozwala integrować sklepy na platformie Shoper m.in. z platformami handlowymi pozwalającymi na sprzedaż za granicą.

„Nasza strategia zakłada dalszy dynamiczny wzrost skali działalności, który będzie możliwy zarówno dzięki pozyskiwaniu nowych użytkowników, jak i zwiększaniu przychodów z dotychczasowej bazy klientów” – komentuje Marcin Kuśmierz, prezes Shoper.

Wieloletni szef home.pl przejął stery Shopera na początku 2021 r. Następnie do zarządu dołączył Paweł Rybak, współtwórca Sunrise Systems.

Firma planuje wzrost przychodów powiązanych ze skalą działalności użytkowników (pay-as-you-grow) z obecnych 50 proc do ok. 80 proc. oraz dalsze wzmocnienie modelu sprzedaży omnichannel poprzez rozszerzanie liczby możliwych integracji.