IBM zapowiedział przejęcie Waeg, platynowego partnera konsultingowego Salesforce’a w Europie. Firma działa od 2014 r. i ma oddziały w 7 krajach, w tym w Polsce.

Oferuje przedsiębiorstwom z różnych branż pełne spektrum usług konsultingowych Salesforce’a, od doradztwa w zakresie strategii cyfrowej, handlu między przedsiębiorstwami, automatyzacji marketingu i projektowania doświadczeń klientów, po wdrażanie i usługi zarządzane.

Celem zakupu jest rozszerzenie portfolio usług Salesforce’a w IBM i rozwój kluczowej dla koncernu strategii chmury hybrydowej i sztucznej inteligencji.

IBM komunikuje, że inwestuje w usługi konsultingowe Salesforce’a, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu klientów na transformację biznesową opartą na doświadczeniu i nowe strategie zaangażowania klientów oparte na danych, sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym.

„Salesforce nadal odgrywa kluczową rolę w cyfrowej transformacji firm, które dostosowują się do warunków stworzonych przez pandemię” – twierdzi Mark Foster, wiceprezes IBM Services and Global Business Services.

Według niego „zaufanie to nowa waluta zaangażowania klientów”. Każdy punkt styku jest okazją do personalizacji relacji.

„Rozwój Waeg opierał się na prostym pomyśle pomagania naszym klientom w skutecznym radzeniu sobie ze stale zmieniającymi się wymaganiami konsumentów” – wyjaśnia Chris Timmerman, współzałożyciel i partner zarządzający Waeg.

Waeg uzupełnia przejęcie przez IBM amerykańskiej firmy konsultingowej Salesforce 7Summits na początku br.

IBM dokonał ostatnio serii zakupów (m.in. Nordcloud, Taos, Expertus i Truqua), zwiększając swoje kompetencje w zakresie chmury hybrydowej oraz sztucznej inteligencji i rozszerzając ofertę.