Huawei stawia na Europę po tym, jak w 2012 r. amerykańska administracja odradziła dostawcom Internetu w USA zakup sprzętu chińskiego koncernu w obawie przed szpiegostwem. Ograniczenia wprowadziła także Australia. Stary Kontynent jest obecnie strategicznym kierunkiem rozwoju. W ub.r. producent zapowiedział, że chce stworzyć w Europie 5,5 tys. miejsc pracy. Obecnie z firmą współpracuje 7,7 tys. osób. Huawei ma 13 ośrodków badawczych na kontynencie. W latach 2010-2013 łączna wartość inwestycji w badania i rozwój w Europie podwoiła się i ma się ponownie podwoić w ciągu 5 kolejnych lat.

– Będziemy nadal inwestować w Europie i współpracować z tutejszymi organizacjami –
zapowiedział wiceprezes Huwai Ken Hu na forum ekonomicznym w Davos. W końcu ub.r. podczas wizyty przedstawicieli polskich ministerstw w centrali Huawei zapewniano, że Polska dla chińskiego koncernu należy do najważniejszych rynków. Huawei dostarcza m.in. sprzęt operatorom telekomunikacyjnym w naszym kraju.

Firma ogłosiła wyniki finansowe. W 2013 r. obroty wzrosły o 8 proc. do 35,4 mld dol., a zysk netto wyniósł 2,4 mld dol. Dwie trzecie obrotów koncern wypracowuje poza Chinami.