Huawei spodziewa się za 2022 r. przychodów na poziomie 636,9 mld juanów (ok. 91,59 mld dol.). To wynik zgodny z prognozą i niewiele niższy niż w 2021 r. (638,8 mld juanów, wówczas ok. 99 mld dol.). Z tym że w 2021 r. odnotowano spadek sprzedaży o 29 proc. r/r.

W 2022 roku z powodzeniem wyszliśmy z trybu kryzysowego. Ograniczenia w USA są teraz naszą nową normą i wracamy do normalnego funkcjonowania” – ogłosił rotacyjny przewodniczący Huawei, Eric Xu.

Oznaczałoby to, że po 3 latach dociskania amerykańskimi sankcjami Huawei opanowało sytuację i powraca do „business as usual”.

Jak zapewnia Eric Xu, w 2022 r. dział infrastruktury teleinformatycznej Huawei utrzymywał stały wzrost. Zmniejszył się spadek w biznesie sprzętowym, który najbardziej negatywnie wpływał na wyniki firmy w ostatnich latach. Urosła chmura Huawei, firma wyniosła „na nowy poziom” konkurencyjność i doświadczenie użytkowników inteligentnych komponentów samochodowych – twierdzi Xu.

Jeszcze latem br. lider i założyciel Huawei, Ren Zhengfei mówił o nadchodzących ciężkich czasach i nastawieniu koncernu na przetrwanie.

W końcu 2022 r. pojawiły się informacje o restrukturyzacji i ograniczeniu działalności Huawei w Europie.

Cyfryzacja i dekarbonizacja szansą dla Huawei

Przyszłe możliwości koncernu Xu widzi w cyfryzacji i dekarbonizacji. Huawei ma zwiększać konkurencyjność swoich produktów poprzez innowacje, przekształcanie architektury i projektowanie inżynierii systemów. Zapowiedział zwiększenie nakładów na badania i rozwój. W 2021 r. Huawei wydało na badania i rozwój ponad 22 proc. rocznych przychodów.