Uzasadnieniem dla wyboru tych obszarów jest przekonanie, że w przyszłości wszystkie usługi będą oferowane za pośrednictwem aplikacji mobilnych. Kluczowymi kierunkami rozwoju dla wykorzystania potencjału technologii mobilnych będą także: branża wideo, sektor artykułów gospodarstwa domowego oraz rynki związane z obsługą przemysłu AGD.

Prace prowadzone będą w ramach powołanego pod koniec ubiegłego roku projektu X Labs. Jest on traktowany jako globalna platforma do współpracy na rzecz innowacyjnych rozwiązań mobilnych. Celem tych działań ma być zebranie jak największej liczby pomysłów umożliwiających opracowanie perspektywicznych rozwiązań biznesowych. „Nasza inicjatywa ma za zadanie zebrać partnerów z całego świata, z którymi w bliskiej współpracy chcemy badać to, co dotychczas niezbadane. Efektem tych prac ma być rozszerzenie dotychczasowych granic technologii bezprzewodowej, opracowanie innowacyjnych aplikacji i odkrycie nowego potencjału rynkowego” – mówi Peter Zhou, dyrektor ds. marketingu w Huawei.

Zdaniem przedstawicieli firmy, drony to obecnie jeden z najważniejszych kierunków badań. Odgrywają coraz większą rolę w wielu sektorach, m.in. logistyce, ochronie roślin czy mediach. Uczestnicy projektu X Labs będą koncentrować się na wykorzystaniu sieci bezprzewodowych do skutecznego zarządzania zadaniami tych urządzeń – wykonywanymi zdalnie oraz automatycznie.

Ważnym obszarem badań będzie także zwiększanie możliwości platform mobilnych umożliwiających podłączenie pojazdów do internetu, a przez to m.in. zwiększających ich zdolności do komunikowania się między sobą. Celem prowadzonych prac jest opracowanie kompleksowych rozwiązań odsłaniających nowe perspektywy biznesowe zarówno dla przemysłu samochodowego jak i branży technologii informacyjno-komunikacyjnych. Zdaniem Huawei, warunkiem sukcesu dla operatorów będzie zbudowanie sieci, dla których motorem rozwoju staną się aplikacje.