Dalsze inwestycje i ekspansję na polskim rynku zapowiedział Jefferson Zhang, dyrektor Huawei Consumer Business Group w Polsce, podczas spotkania z dziennikarzami. Podkreślał znaczenie naszego kraju w strategii producenta. Zapewnił, że dla chińskiego koncernu nasz rynek należy do 10 najważniejszych na świecie. Dlatego popłyną do nas środki na rozwój ekosystemu Huawei, obejmującego oprócz sprzętu także usługi (m.in. chmurowe). Zapowiedział, że wszystkie nowe kategorie produktów CBG będą wprowadzane w pierwszej kolejności m.in. na polski rynek.

Podkreślił, że na polskim rynku Huawei szybko zyskuje udziały. W laptopach zaczynając od zera stał się jednym ze znaczących graczy. Celem jest dalsza ekspansja w kraju, obejmująca nie tylko laptopy, tablety, smartfony, lecz także inny sprzęt z oferty grupy, jak urządzenia noszone (wearables).

Producent zapowiedział wprowadzenie do sprzedaży w Polsce (najpierw rozpocznie się przedsprzedaż) na przełomie stycznia i lutego nowych generacji notebooków Mate D14, D15 oraz 10,8-calowego tabletu MediaPad M6.

Na nasz rynek zostanie wprowadzony również nowy Mate 30Pro, pierwszy smartfon z Huawei Mobile Services. W ub.r. Zhang zapowiedział inwestycję 10 mln dol. w Polsce w rozwój usług mobilnych HMS. Nowe środki to początek inwestycji w ten obszar, przeznaczono je na program partnerski dla twórców aplikacji.

Według zapowiedzi nowy sprzęt będzie oferowany w retailu i operatorów sieci komórkowej.