Huawei otworzy 15 tys. sklepów
Chiński koncern przygotowuje ofensywę na rynku urządzeń mobilnych. Do końca br. na całym świecie zamierza otworzyć 15 tys. sklepów firmowych, których głównym asortymentem będą smartfony.
Nowe placówki mają pomóc w zwiększeniu sprzedaży smartfonów, zwłaszcza tych z górnej półki. W tym roku celem Huawei jest rekordowa sprzedaż 140 mln smartfonów, wobec 108 mln w ub.r., co oznacza wzrost o 30 proc. Koncern chce także zmniejszyć dystans do lidera rynku, Samsunga. O planach poinformował Richard Yu, szef dywizji konsumenckiej Huawei.
W I poł. br. Huawei sprzedał 60 mln smartfonów, o 25 proc. więcej niż rok wcześniej. Obecnie ma 35 tys. własnych sklepów. W ciągu roku ich liczba wzrosła ponad dwukrotnie. Znacząca część działa jednak w Chinach (11 tys.). W Europie jest ich obecnie 6,2 tys. Dla porównania Apple ma na świecie 484 sklepy firmowe.
W tym roku Huawei otworzył w Polsce pierwsze salony serwisowe, w których klienci mogą załatwić sprawy związane z naprawą, poradzić się konsultantów i kupić akcesoria do smartfonów. Wiosną zapowiedział, że zbuduje sieć takich salonów w kraju i utworzy showroomy w największych miastach. Planuje wydzielenie stref produktowych w sklepach dużych detalistów, jak również stoisk ze sprzętem (wysp).
Podobne aktualności
Dostawy smartfonów GenAI wzrosną czterokrotnie do 2027 r.
Sztuczna inteligencja stanie się niezbędną funkcją w smartfonach ze średniej i wyższej półki od 2025 r. - według prognozy.
Huawei podwoiło zyski. Blisko 100 mld dol. przychodów
"W ciągu ostatnich kilku lat wiele przeszliśmy, ale dzięki wyzwaniom udało nam się rozwinąć" - komentuje rotacyjny przewodniczący Huawei.
Rynek smartfonów osiągnął już dno i odbije
Modele premium i budżetowe powinny lepiej się sprzedawać w br.