Huawei o dwie długości przed Samsungiem
Na polskim rynku tabletów 88 proc. rynku należy do czterech graczy.
Huawei jest zdecydowanym liderem polskiego rynku tabletów. W IV kw. 2019 r. chiński koncern miał 38,1 proc. udziału w sprzedaży ilościowej, według danych IDC Quarterly PCD Tracker – poinformował na Twitterze Marek Kujda, Senior Research Analyst IDC.
Huawei znacznie zwiększył dostawy w minionym kwartale, po tym, jak w III kw. 2019 r. dogonił go Samsung pod względem udziałów ilościowych. Po spadku Samsung w IV kw. 2019 r. zachował 18,4 proc. udziału.
Kolejne miejsca zajmują Lenovo (18,1 proc.) i Apple (13,2 proc.). Pozostałe marki odpowiadały w sumie za 12,2 proc. dostaw tabletów na polski rynek w minionym kwartale – według IDC.
Układ sił na polskim rynku jest inny niż na świecie, gdzie zdecydowanym liderem jest Apple (36,5 proc. udziału w IV kw. 2019 r.) – ustaliło IDC. Producent iPadów zdecydowanie wyprzedza Samsunga (16,1 proc.) i Huawei (9,1 proc.).
Podobne aktualności
Sprzedaż w dystrybucji IT w USA ponownie w dół
Oprogramowanie sprzedaje się lepiej, sieciówka wraca do normy, rynek PC wychodzi z dołka.
Umowy na usługi zarządzane IT i biznesowe przebiły 100 mld dol.
Będą rosły wydatki firm na usługi zarządzane, zwłaszcza obejmujące chmurę i sztuczną inteligencję - według prognozy.
Samsung 10-krotnie zwiększył zysk
Poprawa koniunktury na rynku DRAM i NAND podbiła zyski koncernu.