Huawei: laptopy bliżej klientów biznesowych
Huawei szybko zwiększył sprzedaż laptopów na polskim rynku. W ciągu 3 lat chce zostać liderem. Liczy także na klientów biznesowych.
Udział Huawei w polskim rynku laptopów w marcu 2019 r. wyniósł 5,1 proc. w ujęciu ilościowym, a wartościowo – 4,6 proc. W październiku 2018 r., gdy marka weszła na lokalny rynek, było to w obu przypadkach 1,4 proc. – poinformował na spotkaniu z dziennikarzami Tomasz Wnukowski, PC Sales Manager Huawei Consumer Business Group, powołując się na dane GfK.
W ujęciu ilościowym w segmencie cenowym 2400 – 2800 zł Huawei miało 19,5 proc. udziału w polskim rynku laptopów w I kw. 2019 r. oraz 22,6 proc. w marcu br., w oparciu o własne dane pochodzące z retailu – twierdzi przedstawiciel producenta.
Menedżer poinformował, że wśród planów jest m.in. zwiększenie sprzedaży komputerów przenośnych Huawei w segmencie przedsiębiorstw. W miarę poszerzania portfolio na polskim rynku powinny pojawić się nowe urządzenia przeznaczone dla klientów w firmach i sektorze publicznym. Planowane jest również wprowadzenie programu partnerskiego, obejmującego komputery przenośne Huawei, skierowanego do partnerów handlowych obsługujących klientów biznesowych. Założenia programu będą jednak dopiero opracowywane.
W br. grupa konsumencka Huawei w Polsce powołała departament biznesowy (Business Solutions), który koncentruje się na sprzedaży smartfonów, laptopów i tabletów użytkownikom B2B.
Jefferson Zhang, dyrektor CBG w Polsce, informuje, że dział kieruje ofertę do różnych klientów, jak MŚP, duże firmy, sektor publiczny. Firma natomiast nie ujawnia udziałów sprzedaży do sektora biznesowego w ramach CBG na naszym rynku.
Jefferson Zhang w marcu br. zadeklarował, że Huawei w ciągu 3 lat chce osiągnąć pozycję lidera polskiego rynku laptopów.
Technologia schodzi na drugi plan
Tomasz Wnukowski ocenia, że dla klientów poszukujących komputerów przenośnych technologia schodzi na drugi plan. "Kluczem jest stworzenie wartości dla klienta, customer experience" – twierdzi menedżer. Według niego taką wartością jest np. estetyczny design z wykorzystaniem materiałów takich jak aluminium, łatwość i wygoda użytkowania, jak szybki start systemu, możliwie niewielka waga i wymiary urządzenia w swojej klasie, dodatkowe usługi.
Skuteczną strategią dostawcy jest także według niego "demokratyzacja premium", czyli oferowanie w urządzeniach środkowego segmentu funkcji, które były dotychczas zarezerwowane dla maszyn high-end. Pozwala to zwiększać udziały w środkowym segmencie cenowym, co jest jednym z celów rozwoju marki na lokalnym rynku.
Huawei zamierza poszerzać portfolio laptopów. Buduje także ekosystem z pomocą usług dla wszystkich swoich urządzeń klienckich – poinformowano na konferencji.
Podobne aktualności
Huawei podwoiło zyski. Blisko 100 mld dol. przychodów
"W ciągu ostatnich kilku lat wiele przeszliśmy, ale dzięki wyzwaniom udało nam się rozwinąć" - komentuje rotacyjny przewodniczący Huawei.
Amazon i Huawei kończą sądowe spory patentowe
Zawarto globalną umowę patentową. Amazon nie musi już martwić się pozwami.
Huawei Polska zawarł porozumienie ws. zużytej elektroniki
Koncern będzie współpracować z firmą wywodzącą się z Polski.