W pierwszych 3 kwartałach 2020 r. przychody Huawei wzrosły o 9,9 proc. rok do roku, do 98,6 mld dol. Marża zysku netto wyniosła 8,0 proc., co oznaczałoby wynik na poziomie ok. 7,9 mld dol. Nie ujawniono danych dla poszczególnych grup biznesowych.

Dane wskazują na wyhamownie wzrostu w III kw. br.

Otóż w I poł. 2020 r. sprzedaż Huawei w ujęciu rok do roku była wyższa o 13,1 proc. (64,2 mld dol.), a marża netto wyniosła 9,2 proc. (ok. 5,9 mld dol. zysku), zatem w minionym kwartale pogorszyły się wskaźniki zarówno dla sprzedaży, jak i rentowności.

„Produkcja i działalność firmy stają przed poważnymi wyzwaniami”

Producent nie wskazuje, co konkretnie wpłynęło na zmniejszenie dynamiki wzrostu, przyznaje natomiast, że „globalny łańcuch dostaw Huawei znajduje się pod silną presją, a produkcja i działalność firmy stają przed poważnymi wyzwaniami”.

Dodaje, że „dokłada więc wszelkich starań, aby znajdować rozwiązania, dzięki którym nie tylko przetrwa ten trudny okres, ale będzie nadal się rozwijać, spełniając obietnice dane klientom i partnerom biznesowym”.

Zaostrzenie sankcji i banowanie z 5G

Huawei kolejny rok zmaga się z amerykańskim sankcjami, które ostatnio zostały zaostrzone, w związku z tym na koniec III kw. br. chiński producent stracił głównych dostawców kluczowych komponentów, jak procesory mobilne, pamięci i ekrany. Prawdopodobnie uniemożliwi to produkcję w takiej skali jak dotychczas, zwłaszcza smartfonów. Nadal jednak segment centrów danych oraz PC Huawei może liczyć na dostawy platform Intela.

Firma musi także zmierzyć się z ograniczeniem dostępu do budowy 5G w kolejnych krajach. Ostatnio w Belgii operator wierny dotychczas Huawei wybrał Nokię. Z kolei Szwecja zakazała korzystania z produktów chińskiego koncernu w swojej infrastrukturze 5G.

„Huawei wierzy, że szybki i zdrowy rozwój w branży ICT będzie zależał od otwartej współpracy i wzajemnego zaufania.” – oświadczył producent.