Według Richarda Yu,
szefa Huawei Consumer BG, producent odnotowuje szybki wzrost na rynku
smartfonów z wyższej półki, przede wszystkim w Europie, ale i na
rynkach wschodzących, do których należą Afryka Południowa, Azja
Centralna i Ameryka Łacińska. Według czerwcowych danych GfK udział Huawei w globalnym
rynku wyniósł 11,4 proc., a w segmencie smartfonów z przedziału
cenowego 500 – 600 dol. – zwiększył się o 10 proc. Producent
umocnił również swoją pozycję na macierzystym rynku uzyskując 18,6 proc. udziału. Natomiast rynkowy udział Huawei
w wielu europejskich krajach przekroczył 15 proc. – vendor dobrze sobie radzi w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji.

 

Do flagowych
produktów Huawei należą smartfony P9, Mate 8, Honor
V8, oraz MateBook (pierwszy notebook 2 w 1 chińskiego producenta
dostępny już w wielu krajach na świecie). Sprzedaż Mate 8
globalnie jest o ponad 65 proc. wyższa niż jego poprzednika – Mate
7 w 2015 roku. Huawei jest także zadowolony ze zbytu modeli P9 i
P9 Plus – do klientów trafiło 4,5 miliona tych urządzeń, co
stanowi wzrost o 120 proc, w porównaniu ze sprzedażą modelu P8 w
ubiegłym roku.