Strata operacyjna HTC wyniosła w IV kw. 4,1 mld dol. tajwańskich (ok. 124 mln dol. USA), marża operacyjna wyniosła minus 16,1 proc. Strata netto to 3,4 mld dol. tajwańskich (ok. 103,5 mln dol.). Obroty wzrosły o 20 proc. w odniesieniu do III kw. ub.r., do 25,7 mld dol. tajwańskich (ok. 783 mln dol.). Marża brutto wyniosła 13,9 proc. Większe przychody producent wyjaśnia przede wszystkim rosnącą sprzedażą smartfonów, głównie w okresie świątecznym.  

Mimo kolejnego kwartału spadków HTC przekonuje, że bilans poprawi się dzięki nowej ofercie. Największe nadzieje firma wiąże z wejściem na rynek wirtualnej rzeczywistości i wprowadzeniem do sprzedaży zestawu do VR (ma pojawić się w kwietniu), którym producent chce konkurować z potentatami tej branży. Pozytywne efekty zdaniem CEO firmy, Cher Wang, mają przynieść także działania mające na celu poprawę efektywności biznesu.

W poprzednich kwartałach HTC miało stratę 4,5 mld dol. tajwańskich (ok. 135 mln dol.) i 8 mld dol. tajwańskich (ok. 240 mln dol.), co wiązało się przede wszystkich ze słabym popytem na smartfony z wyższej półki.