„Jestem bardzo optymistycznie nastawiony. Mamy teraz kilka kwartałów silnego rozpędu” – komentuje CEO Antonio Neri najnowsze wyniki HPE, które wskazują, że przedsiębiorstwa wraz z wygasaniem trzeciej fali (oby ostatniej) pandemii przełamały obawy i ruszyły z większymi wydatkami na IT.

Koncern dyskontuje poprawę na rynku. W swoim II kw. finansowym, zakończonym 30 kwietnia br., HPE zwiększyło sprzedaż o 11 proc, do 6,7 mld dol. Co istotne, wobec I kw. wzrost był większy niż zwykle o tej porze roku – twierdzi HPE.

Zysk mocno zaskoczył na plus: w przeliczeniu na akcję wyniósł 19 centów, podczas gdy prognoza zakładała 2 do 8 centów.

Jest tak dobrze, że firma trzeci raz od października ub.r. podniosła prognozę na aktualny rok finansowy.

„Energia i życie wracają” do biznesu po najgorszym czasie pandemii
„W końcu firma odzyskuje siły, a gdy się odbudowuje, wydatki na IT również się poprawiają. Każda firma to biznes IT. Każda firma potrzebuje więcej IT. Chodzi o aplikacje i dane” – komentuje Antiono Neri dla CRN USA.

Firmy wychodzą poza potrzeby związane z Covid

Jak dodaje CEO, „ponieważ firmy wychodzą z pandemii i wykraczają poza bieżące potrzeby związane z Covid, cyfrowa transformacja jest na czele ich strategicznych inicjatyw”. Tym samym po wyhamowaniu inwestycji w najczarniejszych miesiącach pandemii popyt nabiera rozmachu na nadchodzące kwartały.

Core biznes na wyraźnym plusie

W głównych biznesach HPE – serwerowym i storage – w II kw. wyraźnie zwiększyła się sprzedaż. W segmencie compute obroty były 12 proc. na plusie (11,3 proc. marży operacyjnej), a na pamięciach masowych – 5 proc. (tu marża była wyższa: 16,8 proc.).

Mocno poszły w górę rozwiązania storage’owe definiowane programowo, w tym Nimble (+17 proc. r/r), a macierze all flash – o 20 proc.

Podwoił się wzrost w segmentach Intelligent Edge (+20 proc., 799 mln dol.), gdzie platforma HPE Aruba Central SaaS wzrosła w trzycyfrowej skali wobec ub.r., oraz HPC & MCS (+13 proc., 685 mln dol.).

34 proc. marży
Marża brutto według zasad GAAP wyniosła 34,1 proc., więcej o 220 pkt bazowych niż przed rokiem.

Usługowe IT 40 proc. na plusie

Roczny wskaźnik realizacji przychodów (ARR) był wyższy o 30 proc. niż w poprzednim roku.

Łączna liczba zamówień w modelu as-a-service HPE GreenLake wzrosła o 41 proc. Ponad 900 partnerów aktywnie sprzedaje tę ofertę – poinformowała firma.

Dwa lata temu HPE zapowiedziało, że do 2022 r. cała oferta firmy będzie dostępna w modelu as-a-service.

Platforma edge-to-cloud dla klientów i partnerów

CEO Antonio Neri mówi o „przyspieszaniu zwrotu do modelu as-a-service, przy jednoczesnym rozwijaniu naszego pierwszego planu innowacji w chmurze, aby stać się platformą edge-to-cloud jako usługą dla klientów i partnerów”.

Szef firmy przekonuje, że niedawne premiery produktów as-a-service przez Cisco i Della stanowią potwierdzenie strategii HPE GreenLake.