HPE wyżej na ścieżce wzrostu. „Każda firma potrzebuje więcej IT”
Klienci biznesowi łapią drugi oddech po zadyszce czasu pandemii. Rosną wydatki, wyraźnie poprawiły się wyniki HPE.
Model as-a-service pozostaje oczkiem w głowie HPE. Obecnie ponad 900 partnerów aktywnie działa w tym biznesie.
„Jestem bardzo optymistycznie nastawiony. Mamy teraz kilka kwartałów silnego rozpędu” – komentuje CEO Antonio Neri najnowsze wyniki HPE, które wskazują, że przedsiębiorstwa wraz z wygasaniem trzeciej fali (oby ostatniej) pandemii przełamały obawy i ruszyły z większymi wydatkami na IT.
Koncern dyskontuje poprawę na rynku. W swoim II kw. finansowym, zakończonym 30 kwietnia br., HPE zwiększyło sprzedaż o 11 proc, do 6,7 mld dol. Co istotne, wobec I kw. wzrost był większy niż zwykle o tej porze roku – twierdzi HPE.
Zysk mocno zaskoczył na plus: w przeliczeniu na akcję wyniósł 19 centów, podczas gdy prognoza zakładała 2 do 8 centów.
Jest tak dobrze, że firma trzeci raz od października ub.r. podniosła prognozę na aktualny rok finansowy.
„Energia i życie wracają” do biznesu po najgorszym czasie pandemii
„W końcu firma odzyskuje siły, a gdy się odbudowuje, wydatki na IT również się poprawiają. Każda firma to biznes IT. Każda firma potrzebuje więcej IT. Chodzi o aplikacje i dane” – komentuje Antiono Neri dla CRN USA.
Firmy wychodzą poza potrzeby związane z Covid
Jak dodaje CEO, „ponieważ firmy wychodzą z pandemii i wykraczają poza bieżące potrzeby związane z Covid, cyfrowa transformacja jest na czele ich strategicznych inicjatyw”. Tym samym po wyhamowaniu inwestycji w najczarniejszych miesiącach pandemii popyt nabiera rozmachu na nadchodzące kwartały.
Core biznes na wyraźnym plusie
W głównych biznesach HPE – serwerowym i storage – w II kw. wyraźnie zwiększyła się sprzedaż. W segmencie compute obroty były 12 proc. na plusie (11,3 proc. marży operacyjnej), a na pamięciach masowych – 5 proc. (tu marża była wyższa: 16,8 proc.).
Mocno poszły w górę rozwiązania storage’owe definiowane programowo, w tym Nimble (+17 proc. r/r), a macierze all flash – o 20 proc.
Podwoił się wzrost w segmentach Intelligent Edge (+20 proc., 799 mln dol.), gdzie platforma HPE Aruba Central SaaS wzrosła w trzycyfrowej skali wobec ub.r., oraz HPC & MCS (+13 proc., 685 mln dol.).
34 proc. marży
Marża brutto według zasad GAAP wyniosła 34,1 proc., więcej o 220 pkt bazowych niż przed rokiem.
Usługowe IT 40 proc. na plusie
Roczny wskaźnik realizacji przychodów (ARR) był wyższy o 30 proc. niż w poprzednim roku.
Łączna liczba zamówień w modelu as-a-service HPE GreenLake wzrosła o 41 proc. Ponad 900 partnerów aktywnie sprzedaje tę ofertę – poinformowała firma.
Dwa lata temu HPE zapowiedziało, że do 2022 r. cała oferta firmy będzie dostępna w modelu as-a-service.
Platforma edge-to-cloud dla klientów i partnerów
CEO Antonio Neri mówi o „przyspieszaniu zwrotu do modelu as-a-service, przy jednoczesnym rozwijaniu naszego pierwszego planu innowacji w chmurze, aby stać się platformą edge-to-cloud jako usługą dla klientów i partnerów”.
Szef firmy przekonuje, że niedawne premiery produktów as-a-service przez Cisco i Della stanowią potwierdzenie strategii HPE GreenLake.
Podobne aktualności
Dwucyfrowy spadek sprzedaży HPE. Osłabł popyt na sieci
Spadek zapotrzebowania na sieciówkę był większy niż oczekiwano. Spory wzrost odnotowano natomiast na powtarzalnych rocznych przychodach GreenLake.
HPE bada nowy cyberatak na firmę
Haker twierdzi, że ukradł dane HPE i wystawił je na sprzedaż.