HPE w minionym kwartale odnotowało wzrost zamówień w dwucyfrowej skali, a w tym roku jak dotąd są one wyższe o 11 proc. – poinformował CEO HPE Antonio Neri.

Co istotne, widać zwłaszcza coraz większe zapotrzebowanie na rozwiązania rozliczane w modelu usługowym. Wartość rocznych powtarzających się przychodów (ARR) poprawiła się o 33 proc. (705 mln dol.), a zamówienia w biznesie as-a-service okazały się wyższe o 46 proc.

Wszystkie ręce na pokład dla HPE GreenLake

Biznes w modelu usługowym, czyli GreenLake, pozostaje oczkiem w głowie korporacji.

„Wszystko, co robimy w tej firmie, jest teraz przyspieszane, aby zaspokoić potrzeby HPE GreenLake” – oświadczył CEO Antionio Neri według CRN USA.

GreenLake jak Azure i AWS

Szef firmy określił ten biznes „priorytetem numer 1” oraz stwierdził, że „można o nim pomyśleć jak o synonimie HPE, nie różniącym się od sposobu, w jaki niektóre chmury publiczne wykorzystują swoje marki, jak Azure dla Microsoftu czy AWS dla Amazona”. Uważa też, że wypracowany przez HPE model as-a-service jest alternatywą dla chmury publicznej.

Koncentracja na biznesie as-as-service nie powinna zresztą zaskakiwać, skoro celem wyznaczonym w 2019 r. jest to, by w 2022 r. całe portfolio HPE było dostępne w modelu usługowym.

HPE zamierza osiągnąć roczny wzrost powtarzających się przychodów (ARR), który jest miarą sukcesu GreenLake, na poziomie 30 – 40 proc. w latach 2020 – 2023.

Prawie 35 proc. marży

W swoim III kw. finansowym, zakończonym 31 lipca br., firma wypracowała przychody podobne jak przed rokiem (wzrost o 1 proc. r/r, do 6,9 mld dol.). Jednakże marża brutto (non-GAAP) podskoczyła o 420 pkt bazowych, do 34,7 proc. Zysk na akcję wzrósł o ponad 30 proc., z 0,36 dol. do 0,47 dol.

Antioni Neri twierdzi, że jest „szczególnie zadowolony” z wyników, ponieważ pokazują one, że firma radzi sobie dotykającymi branżę problemami z łańcuchem dostaw, m.in. dzięki ścisłej współpracy z poddostawcami.

Klienci zmierzają do brzegu

Wyniki wskazują na znaczny skok zapotrzebowania na rozwiązania do gromadzenia, analizy i przetwarzania danych na brzegu. Rekordowy wzrost zamówień odnotowano zwłaszcza w biznesie Intelligent Edge (jest tu m.in. Aruba), a który zwiększył sprzedaż, o 27 proc. (867 mln dol.), a marżę operacyjną z 10,4 proc. do 15,8 proc. Backlog wzrósł 5-krotnie r/r.

Spadek na serwerach

W największym w HPE biznesie serwerowym zamówienia wzrosły jednocyfrowo jak dotąd w tym roku. Przychody w III kw. spadły natomiast o 9 proc. r/r, do 3,1 mld dol., co wyjaśniono sezonowością sprzedaży. Marża operacyjna poprawiła się z 9,3 proc. do 11,2 proc.

Storage definiowany programowo popularniejszy

Storage wyszedł na 4-procentowy plus (1,2 mld dol.), przy marży operacyjnej podobnej jak w ub.r. (15,1 proc.). Zwłaszcza rozwiązania definiowane programowo, jak Nimble, wyraźnie zyskały na popularności (+10 proc. r/r). Z kolei macierze all-flash urosły aż o 30 proc.