HP: nowy sposób kontroli materiałów eksploatacyjnych
HP nie odpuszcza sprawdzania dostaw tonerów i tuszy w celu wykrycia podróbek. Klienci tego oczekują – wynika z badania.
W ramach programu HP Anti-Counterfeit and Fraud (ACF) firma kontroluje dostawy materiałów eksploatacyjnych, sprawdzając autentyczność produktów. Sprzedawcy i klienci HP mogą zwracać się do producenta w razie podejrzeń.
W czasie pandemii HP nie odpuszcza takich działań. Wprowadziło nowy rodzaj weryfikacji: opartej analizie zdjęć, jeżeli nie jest możliwa wizyta ekipy producenta na miejscu.
Badanie: klienci chcą inspekcji
Według ankiety HP, ponad 97 proc. klientów HP w regionie EMEA uważa sprawdzanie dostaw materiałów eksploatacyjnych, przeprowadzane przez producenta (HP Customer Delivery Inspection – CDI) za cenną usługę dla swojej firmy, a zdaniem 96 proc. skutecznie chronią one ich organizacje przed oszustami. Z kolei 91 proc. ankietowanych klientów HP uważa, że podróbki stanowią zagrożenie dla ich działalności.
Przeprowadzone przez producenta badania pokazały również, że 60 proc. klientów w celu dokonania bezpiecznego zakupu, planuje w przyszłości postępować zgodnie z zaleceniami HP CDI. W rezultacie 98 proc. ankietowanych klientów poleciłoby HP CDI innym organizacjom.
12,5 mln podróbek
Między październikiem 2019 r. a marcem 2020 r., HP wraz z lokalnymi władzami w Kenii, Nigerii i Tanzanii wykryło handel podróbkami i usunęło blisko 200 tys. nielegalnych produktów z Afryki, w tym fałszywe wkłady do drukarek HP oraz komponenty wykorzystywane do montażu kolejnych podróbek.
Kontrole i weryfikacja autentyczności produktów chronią kluczowy biznes HP w segmencie druku, gdzie sprzedaż materiałów eksploatacyjnych generuje największe przychody. W minionym III kw. finansowym było to globalnie 2,57 mld dol., co oznacza spadek o 19 proc. wobec analogicznego okresu ub.r.
Podobne aktualności
Dołek na rynku urządzeń drukujących
5 największych producentów odnotowało spadek dostaw w IV kw. 2023 r.
HP: sprzedaż poniżej oczekiwań, rentowność w górę
W I kw. wciąż słaby rynek PC wpłynął na wyniki producenta. „Mamy ogromny impet w projektowaniu PC AI, które wszyscy zobaczycie jeszcze w tym roku” – zapowiada CEO.