HAVEn wykorzystuje rozwiązania firm przejętych przez HP – Autonomy, Vertica i Arcsight oraz platformę Hadoop. Według HP jest ona otwarta na produkty innych dostawców.

Pierwszym rozwiązaniem powstałym na bazie HAVEn jest HP Operational Analytics, przeznaczone do gromadzenia i analizy danych, a także zarządzania nimi. Wprowadzono usługi doradcze, dotyczące zmian w infrastrukturze IT związane z Big Data, co poszerza ofertę HP o bardziej kompleksowy produkt (w grę wchodzi planowanie, rozbudowa, przekształcanie infrastruktury IT w firmie). Z kolei Actionable Analytics Services mają umożliwić zmonetyzowanie Big Data, dzięki ukierunkowanej sprzedaży, lepiej dopasowanym akcjom marketingowym oraz obniżeniu kosztów w przedsiębiorstwie. 

Producent zaprezentował także m.in. Vertica Community Edition – jest to darmowa wersja systemu analitycznego bazy danych, którą HP kupiło dwa lata temu. Klienci mogą korzystać z niej bezpłatnie do obróbki 1 TB danych. 

– Każda działalność informatyczna zostawia ślady. Ważne, żeby przekuć je na przydatne informacje – twierdzi George Kadifa, Executive Vice President działu HP Software. Według danych Gartnera przytoczonych przez HP w dużych przedsiębiorstwach jest generowanych od 100 tys. do 100 mln wydarzeń biznesowych na sekundę. Prawie 60 proc. ankietowanych firm wyda co najmniej 10 proc. na innowacje w tym roku. Ponad jedna trzecia przyznała jednak, że nie udało jej się rozwiązać problemu Big Data.