Od 1 listopada HP wprowadzi nowy program partnerski HP Amplify dla partnerów handlowych. Od maja 2021 r. będą mogły dołączyć do niego firmy retailowe. Resellerzy i integratorzy mają więc 6 miesięcy na dostosowanie się do nowych wymagań.

Trzy główne filary Amplify to: wydajność – nagradzanie za większą sprzedaż, umiejętności – motywowanie partnerów do rozwoju (mogą zdobyć specjalizacje w różnych obszarach i uzyskać większe bonusy, dostęp do nowych produktów) oraz współpraca – feedback od partnerów.

Paweł Miszkiewicz, Channel Manager w HP Inc. Polska przekonuje, że ten trzeci aspekt wyróżnia na rynku program HP.

Otóż informacje mają płynąć nie tak jak dotychczas głównie w jedną stronę, to jest od producenta do partnerów. HP liczy, że resellerzy i integratorzy będą dzielić się wiedzą, co ma pomóc w podejmowaniu decyzji produktowych i dotyczących procesów.

„Chcemy dobrze zrozumieć klientów, partnerów i dzięki temu szybciej reagować na zachowania rynku. Celem jest nie tylko zaspokojenie popytu, ale też jego przewidzenie” – tłumaczy dyrektor.

Na odnowionym portalu partnerskim powstanie nowa sekcja, która umożliwi dzielenie się informacjami z HP.

To część szerszej zmiany w HP. Lepszemu zrozumieniu potrzeb klienta i szybszej reakcji na to co się dzieje na rynku ma również według dyrektora służyć globalna zmiana w strukturze HP Inc – zamiast 3 dużych regionów powstało 10 marketów (podregionów).

Partnerzy powinni mieć e-sklepy

Innym istotnym aspektem Amplify jest zmotywowanie partnerów do biznesu online. Za to będą dodatkowe punkty.

„Już teraz sporo naszych produktów sprzedajemy online. Chcemy zwiększyć sprzedaż internetową” – deklaruje dyrektor. „Chcemy, aby większość partnerów miała sklepy internetowe” – wyjaśnia.

Teraz według niego większość ich nie ma, albo ma, ale są prowadzone na niskim poziomie, np. produkty nie są odpowiednio eksponowane, czy też customer experience pozostawia wiele do życzenia.

Aby to poprawić, producent zamierza dzielić się know-how w zakresie biznesu e-commerce i położyć nacisk na szkolenia partnerów.

Klienci chcą kupować łatwo

Według badania HP 92 proc. nowoczesnych klientów wybiera zakupy online, a 94 proc. klientów deklaruje, iż nabędzie dany produkt, jeśli proces zakupu byłby łatwy.

„Słyszymy to wielokrotnie” – twierdzi dyrektor. Większość decydentów IT w firmach chce bez problemu wybrać produkt, który spełni ich oczekiwania.

„Dzisiejszy klient oczekuje usprawnionej, zautomatyzowanej i spersonalizowanej obsługi” – ocenia szef kanału partnerskiego HP.

W Amplify będą dwa poziomy współpracy: Synergy – ścieżka podstawowa, oraz Power (kiedyś Gold i Platinum). Nowy program będzie taki sam na całym świecie. Firma chce uniknąć sytuacji, że produkty płyną z krajów, gdzie partnerzy mają lepsze wsparcie, do innych lokalizacji.

„Założenie jest takie, że partnerzy mają walczyć nie ceną, lecz podnosząc customer experience” – wskazuje dyrektor.