HP Inc. przejął od Kingston Technology urządzenia peryferyjne marki HyperX. Firmy zawarły ostateczną umowę sprzedaży. Ustalona cena to 425 mln dol. Kingston zachowa produkty DRAM, flash i SSD dla graczy i entuzjastów.

Oczekuje się, że transakcja zostanie zamknięta w II kw. 2021 r. Poszerzenie oferty o nowe produkty gamingowe wspisuje się w strategię wzrostu HP i działalności Personal Systems, w której gry i urządzenia peryferyjne uznano za atrakcyjne segmenty. Przejmowane portfolio HyperX obejmuje szereg urządzeń peryferyjnych do gier, w tym zestawy słuchawkowe, klawiatury, myszy, podkładki pod myszy, mikrofony USB i akcesoria do konsol.

Przejęcia HyperX to pierwszy zakup przez HP dostawcy peryferii. To istotna zmiana wskazująca kierunek rozwoju koncernu, poza dotychczasowy biznes PC i drukarkowy.

„Widzimy znaczące możliwości na dużym i rozwijającym się rynku urządzeń peryferyjnych” – zapewnia Enrique Lores, prezes i CEO HP Inc.

Jak zauważył Alex Cho, szef dywizji Personal Systems HP w serwisie MarketWatch, gaming to znaczący obszar wzrostu w biznesie PC, i jest to trwała zmiana, ponieważ komputer coraz bardziej staje się platformą domowej rozrywki.

Z kolei David Sun, współzałożyciel i dyrektor generalny Kingstona, uważa, że „zmiana przynosi jaśniejszą przyszłość HyperX”.

Według przytaczanych prognoz, do 2023 r. branża sprzętu komputerowego ma być warta 70 mld dol. Oczekuje się, że światowy rynek urządzeń peryferyjnych wzrośnie do 12,2 mld dol. do 2024 r., a urządzenia peryferyjne gamingowe będą miały nieproporcjonalny udział w tym wzroście. Dane innych dostawców wskazują na silny trend wzrostowy w czasie pandemii w tym biznesie. Np. Logitech zwiększył sprzedaż o blisko 80 proc. w IV kw. 2020 r. na peryferiach gamingowych.