HP sfinalizowało transakcję zakupu Poly, ogłoszoną w marcu br. Wartość umowy to 3,3 mld dol. łącznie z wierzytelnościami.

Według zapowiedzi z marca br. połączenie Poly z HP umożliwi stworzenie szerokiej oferty dla pracy hybrydowej w biurze i w domu, która łączy produkty obu marek. Ponadto HP widzi duże możliwości w wyposażaniu sal spotkań w biurach. Do 2024 r. ten rynek ma powiększyć się trzykrotnie.

„To historyczny dzień dla naszej firmy, ponieważ łączymy dwie kultowe firmy, które wprowadzają innowacje w sercu pracy hybrydowej” – mówi dyrektor generalny HP Enrique Lores.

„Ludzie będą nadal pracować zarówno w domu, jak i w biurze, a to dla nas ogromna szansa” – uważa CEO HP.

Poly dostarcza rozwiązania wideokonferencyjne, kamery, słuchawki, oprogramowanie. HP zmieni się tym samym w dostawcę rozwiązań na coraz większym rynku współpracy i komunikacji. Według ankiety przeprowadzonej przez firmę, 75 proc. pracowników biurowych inwestuje w poprawę wyposażenia w swoich domach, a biura są również planowane z myślą o pracy hybrydowej i współpracy. Obecnie mniej niż 10 proc. biurowych sal spotkań jest wyposażona w rozwiązania wideo UCC – wynika z badania.

Szef Poly w HP

CEO Poly Dave Schull dołącza do kadry zarządzającej w HP. Od 1 listopada br. będzie prezesem ds. usług i rozwiązań dla pracowników. Wartość światowego rynku workforce solutions według HP wynosi 120 mld dol. z rocznym wzrostem ok. 8 proc.

Andy Rhodes, który wcześniej kierował działem HP Personal Systems, obejmującym głównie biznes PC, stanie teraz na czele połączonej działalności HP-Poly jako dyrektor generalny ds. rozwiązań do pracy hybrydowej i urządzeń peryferyjnych.

W roku finansowym 2022 zakończonym na początku kwietnia br., Poly wypracowało 1,7 mld dol. przychodów, nieznacznie mniej niż w roku 2021, z marżą brutto 40,8 proc. (rok wcześniej 44,9 proc.). Firma miała 32 mln dol. straty operacyjnej (wobec 13 mln dol. zysku przed rokiem).

„Połączenie Poly i HP jest korzystne dla obu organizacji. Zapewni użytkownikom końcowym niezbędne oprogramowanie i usługi, aby skutecznie działać w hybrydowych środowiskach pracy teraz i w przyszłości” – twierdzi Patrick Moorhead, dyrektor generalny i główny analityk w Moor Insights & Strategy.