HP: cyberataki coraz groźniejsze dla firm
Koszty ponoszone przez przedsiębiorców w związku z cyberprzestępczością wzrosły o 56 proc. w ciągu roku. Liczba ataków jest większa o 45 proc. – ostrzega Ponemon Institute.
Według raportu „Second Annual Cost of Cyber Crime Study” przygotowanego dla HP średnie roczne koszty ponoszone przez firmy z powodu cyberataków wynoszą 5,9 mln dol. Oznacza to wzrost o 56 proc. w porównaniu z czerwcem 2010 r. Wśród najgroźniejszych, najbardziej kosztownych zagrożeń są infekcje szkodliwym kodem i ataki z Internetu. Firmy wydają najwięcej na odtwarzanie danych oraz wykrywanie niebezpiecznych działań. Podmioty, które są w stanie zautomatyzować te procesy, dzięki wdrożeniu systemów ochrony informacji i zarządzania zdarzeniami (security information and event management — SIEM), zmniejszyły koszty o prawie 25 proc.
Ponemon Institute ostrzega, że cyberataki są zjawiskiem powszechnym. W trakcie miesiąca badań w każdej firmie nastąpiły średnio 72 udane ataki tygodniowo, co oznacza wzrost o prawie 45 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
Średni czas rozwiązania problemu wynosił 18 dni, zaś koszt ponoszony przez badane podmioty to prawie 416 tys. dol. – niemal o 70 proc. więcej niż w 2010 r. (wówczas szacunkowy koszt wynosił 250 tys. dol., a szkody naprawiano średnio w 14 dni). Wyniki pokazują również, że powstrzymanie zagrożenia od wewnątrz może zająć więcej niż 45 dni.
Badanie przeprowadzono w lipcu br. na reprezentatywnej próbie 50 firm z różnych branż.
Podobne aktualności
78 proc. pracowników wierzy, że AI ułatwi im pracę
Większość pracowników, a zwłaszcza liderów z nadzieją czeka na technologie wykorzystujące AI - wynika z badania HP. Jednocześnie nawet 45 proc. obawia się, że straci posadę z powodu sztucznej inteligencji.
Dołek na rynku urządzeń drukujących
5 największych producentów odnotowało spadek dostaw w IV kw. 2023 r.
HP: sprzedaż poniżej oczekiwań, rentowność w górę
W I kw. wciąż słaby rynek PC wpłynął na wyniki producenta. „Mamy ogromny impet w projektowaniu PC AI, które wszyscy zobaczycie jeszcze w tym roku” – zapowiada CEO.